torsdag 2. oktober 2008

Midlertidig ute av hagearbeid....


Så er jeg midlertidig ute av hagedrift etter å ha forstrukket en sene i korsryggen "Hekseskudd" i går. Har lurt på hele dag om det bare er hekser som får det?
Så nå blir det noene dager med opp og ned av sofaen uten å finne gode stillinger for ryggen. Frøkataloger, kryssord og annet lesestoff, innimellom strikker jeg noen omganger på "Hunderwasser"sokkene.
Kan heller ikke bestemme meg for om jeg liker boka "Øya" av Victoria Hislop som jeg leser for tiden. Kunne tenkt meg noe hyggeligere enn å lese om leprakolonien på Kreta. Men jeg har en tendens til å lese ut bøkene jeg starte på. Kanskje Tove Nilsens bok om Kreta ellers får jeg nok bestille noen nye bøker.
Den eneste hagingen utenom å lese frøkataloger har vært å høste Chilien som bor i en krukke på kjøkkenet. Chiliene henges til tørk og has på glass etterpå, så klipper jeg av det som skal brukes etterhvert. Plantene på verandaen får også vann hvis de er tørre.

6 kommentarer:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Usjda, ikke kult med sånne hekseskudd. God bedring!

elle-melle sa...

God bedring.
Men for en lur måte å ta vare på chilien på. Hvordan tørker du den foresten? Jeg ser du sier "henger den til tørk" men....?

Randines hageblogg sa...

Jeg binder dem i hyssing eller tau og henger dem i kjøkkenvinduet. Når de faller ned er de tørre.

Marit sa...

God bedring! Det er ikke noe godt å få sånne helseskudd. Du får kose deg på sofaen til det gir seg!

Sine sa...

Så det er her du er nå, jeg har visst lenket til feil blogg.
Uff da med ryggen din! Men du får nå samle krefter og lade opp litt nå som du er nødt til å holde deg rolig. Forresten trenger du kanskje ikke lade opp, du er helt sikkert stappet med Duracellbatterier! ;-)

God bedring!

Herdis sa...

God bedring, Randine!