fredag 24. oktober 2008

Store nedbørsmengder....


I går og i natt kom det store nedbørsmengder. Jeg var ute på verandaen og reddet planter og frøsådd fra drukningsdøden sent i går kveld. Alle bakkene som plantene sto i var halvfulle av vann og ble fjernet.
I dag er det oppholdsvær med litt sol innimellom, men i morgen er det meldt mye regn.
Regnværshaging frister ikke på denne tiden av året, så jeg venter til det blir mer stabilt vær igjen. Bildet er fra utsikten i stuen, foreløpig har ikke alle bladene falt ned. Gresset er vanligvis grønnt hele vinteren, bortsett fra hvis det legger seg snø.
Jeg har kikket på tilbudene fra Bokhagen, hagetidenes nye bokhandel og bestemt meg for Karel Capek's bok "Et år i min hage". Den har jeg lest for mange år siden og den er morsom. Kikket også på urteboken, men tror jeg har nok antall urtebøker. Den første jeg kjøpte var Lesley Bremness "Den store urteboken" fra 1990, den var en velkomstgave i en bokklubb. den har jeg hatt glede av i alle år.
I morgen blir nok også en innedag med den værmeldingen vi har, så da kan jeg fortsette lesing i hagebøker, planlegge og kanskje kjøpe flere frø.

Ingen kommentarer: