tirsdag 21. oktober 2008

Sol og regn....


Etter gårdagens kuling og regnbyger var det godt å se solen igjen. Det var flott i formiddag, så det ble en tur i hagen. Oktoberbergknappen står like fint, men Blomkarsene skranter og er på vei vekk.
Startet med å høste resten av eplene, endel er lagt i drivhuset for å bli tørre. Prøver å oppbevare epler i en papirpose i drivhuset litt fremover. Det er for varmt i kjellerboden hjemme og grenser for hva jeg har plass til i kjøleskapet. Ellers har jeg en dille med å spise eplemos for tiden, den smaker riktig godt.
I hage ble trillebåren tømt for vann, den var 3/4 full, ubegripelig så mye vann det kommer fra oven. Rakte sammen løv fra plenen, men alt løvet er foreløpig ikke falt ned fra trærne.
Fortsatte opprydningen i Blomkarsene som er sammenfiltret med Klematisen "Sommersnow". Det er som et garn som har gått helt i vase, og Klematisen har flitret seg rundt blomkarsen. Under blomkarsehavet kommer det frem litt av hvert, en krukke med Liljekonvaller, Jordbærplanter og en rekke krukker med stiklinger jeg har laget av Syriner og ulike Spirea. Alt ser ut til å ha klart seg bra, burtsett fra syringrenene som er blitt bøyd under vekten av karsen.
Når alt er fjernet får jeg finne frem den opprinnelige planen jeg hadde for planting mot naboen, har en ide om hvor den har blitt av. Kanskje kan det bli flere fine hagedager utover høsten.
Jeg er iallefall ikke klar for juleplanlegging, selv om reklame og butikker presser på.

Ingen kommentarer: