mandag 29. desember 2008

Deilig romjul.....


Deilig romjul med vasking av juleduker...... Bildet er av duken som har lagt på stuebordet i julen, det er en gammel duk. Jeg arvet den av en sur gammel tante, duken er flott men av alle ting arvet jeg også to ullundertrøyer og en nattkjole(isj...).
Duken er egentlig laget som sengeteppe og er praktisk, alle ting faller igjennom og den er i bomull og kan vaskes på 60 grader og behøver ikke strykes. Den får nok bo i skapet i et år til, den andre hekleduken har datteren min vunnet på basar, grøss og gru, men den passer til stuebordet og tilhører den andre av mine to duker. Aldri flere duker her i huset....
Det skal ryddes opp i alle kriker og kroker i løpet av 2009, det er en uendelighet av rot som jeg har samlet. Lenge har jeg skyldt på datteren, men jeg er et rotehue av dimensjoner. Men problemet er at jeg liker å rote med ulike ting, noen gjør en ting om gangen men jeg roter rundt med tusen ting.
Ellers har jeg fått tilbud om å abonnere på bladet "i Form", men
- ikke trenger jeg spise meg til en flatere mage
- ikke få en drømmekropp på 6 uker
- ikke gå ned de ekstra kiloene
men i dag har jeg begynt et nytt og bedre liv????. Yogaøvelser, 10 armhevinger og en tur rundt i kvartalet. Premien ble en tur i blomsterbutikken på hjørnet med innkjøp av årets siste/første hvite Primula.
De hadde fått inn noen flotte hvite St.Pauli og de fristet men jeg skal først se om jeg om det er liv i de som jeg kjøpte i høst og som har vært satt på kaldt soverom mens julen har herjet.....
Kanskje lar jeg meg friste til helgen????
Ellers har dagen stått i frøenes tegn, fordi jeg jeg våkner for tidlig hygget jeg meg i morges med å klistre bilder av frøene på frøposene mine. Jeg klipper dem ut fra frøkatalogene og limer dem på, mye kjekkere med å kunne se bildene på frøposene. Impecta-katalogen er blitt finlest og jeg er kommet til grønnsakene.....
I Stavanger har det i dag vært grått og rundt 5 grader......

2 kommentarer:

Marit sa...

Det var hyggelig å se de hvite primulaene igjen! Det er et skikkelig vårtegn :)Godt det går den rette veien igjen!

Bønna sa...

Ønsker deg et godt nytt år.

Duker forstår jeg meg ikke på annet enn at de gjør det mulig å rive ned alt på bordet samtidig.

Det skulle vært jeg som ikke trengte en drømmekropp....