mandag 8. desember 2008

Jeg lister meg mot jul.....


Mens jeg lister meg mot jul, drømmer jeg om ny kolonihytte. Bildet er fra et av tegningene jeg fikk i gave fra de arkitektstuderende.
Drømmer tar ikke så stor plass, men er en viktig del av førjulstiden. Noen drømmer om julegaver, men jeg drømmer om en ny vår. Nye hagebøker er bestilt, også flere frø er på vei....
Ellers er jeg i rute til jul (tror jeg) pinnekjøttet er kjøpt og denne uken bør det kjøpes flere julegaver. Knottene på kjøkkenskapene er vasket og støvsugeren står parat i stuen.
GET sviktet igjen i forrige uke og i dag har jeg hatt reperatør som har skiftet kabeluttaket i veggen, det var fra tiden da vi fikk kabel på 80-tallet. Han anbefalte å skifte ut modemet, det blir nok neste gang. Måtte gi beskjed til GET at jeg ikke kunne betale regningen uten nettbank, de prøvde å selge meg noen ekstra kanaler men det har jeg ikke bruk for.
Av hagerelatert sjekker jeg frøsådden på verandaen og har gjort klar frø som skal såes i januar.
Stadig leser jeg frøkataloger og vurderer frøbestilling fra Impecta som har tilbud på fri frakt for frø før jul. Tråles gjør også ulike internettbutikker for hva som kunne være "kjekt å ha". Ny hagedagbok fra Gros hage og tegninger for neste år planer ligger like ved min favorittsitteplass.
Det samme gjør en liten bok med hva som skal gjøres og handles før jul......
Takk til Sine som har sendt meg en utmerkelse......

3 kommentarer:

Marit sa...

Så koselig julevindu du har! Ja, hva skulle vi mennesker gjort uten drømmer? Drømme er gratis og tar ikke plass heller. Lykke til med drømmen om en ny kolonihytte! Kanskje det blir realitet en gang :)

elle-melle sa...

Drømmer om noe man ønsker seg er bra. Jeg kjente ei dame som hadde mer penger enn hun kunne bruke. Hun skulle ha ny sofa og gikk i 14 dager bare og kikket og drømte om den nye sofaen - for som hun sa gleden når jeg da får den er mye større enn om jeg bare hadde gått inn i butikken kjøpt den med en gang.Klok dame. Drøm om ny kolonihytte og nyt den!

Mario`s Verden sa...

Så spennende tegning av et kolonihus da!!
Kos deg videre da Randine!