torsdag 12. november 2009

Ekkel grå dag...

Enkelte dager er verre enn andre, når en våknet opp og vet at det er en tannlegetime som venter. Håper i det lengste at tannlegen har fått svineinfluensa og avbestiller timen. Tanneleger er stort sett alt for friske og siden jeg har bestemt meg for å ikke avbestille var det ikke noen mulighet for å komme unna.¨
Kjørte den vanlige veien for å komme til byen, men nei ikke i dag heller. Mine vanlige kjøreveier blir stadig stanset i dag med skilt om at veien er stengt 50 m frem, og nå har veiarbeidet snart pågått et halvår. De som bygger et eller annet nytt kryss har holdt på i årevis føler jeg. I tillegg har de ødelagt den gamle Lars Hertevigs plass, om ikke Lars Hertevig var shizofren fra før hadde han blitt verre ved å se sitt nye miljø, hvor han slett ikke passer inn. Hans bilder var og er storslåtte, her er noe om kunstneren. I tillegg vokste jeg opp like i nærheten av parken og liker slett ikke utviklingen (er nok blitt nok for gammel).
Omsider med endel omkjøring kom jeg til parkeringsplassen og kom meg til tannlegen, hvor jeg slett ikke ville gå inn. Men tannlegen spurte som alltid om jeg ville ha bedøvelse og det er ennå verre synes jeg. Han tettet raskt igjen det lille hullet og spurte om jeg ville ha innkalling til ny time, ikke tale om og sa at jeg ringte hvis det ble krise. Via omveier kom jeg meg hjem og blir utslått av styret så tidlig på dagen.

Dagens bilde er imidlertid av mitt strikketøy som på et eller annet tidspunkt blir et ullteppe, og det kan en trenge på kalde, blåsende og ekle novemberdager....

2 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Uff, det er stygt å le, men jeg syntes dette var glitrende lesing :) tror du og jeg har det på samme måte når vi skal til tannlegen, selvom ingen under noen omstendigheter får lov til å borre i mine tenner uten at jeg har fått bedøvelse :)
Du får nok et varmt og deilig teppe etterhvert.

Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

Elsa sa...

Heldig du som er ferdig hos tannlegen. Jeg har time i slutten av november:(

Kos deg med strikketøyet:)