onsdag 18. november 2009

Fin novemberdag...


Endelig en dag uten vind og regn i november, bedre kan det ikke bli.
Mitt nye "headingbilde" er av et trau i Mosvannsparken, det er fra 1812 og hver gang jeg er forbi må jeg stoppe og kikke. Selv om bildet er tatt med mobilen, jeg kan en se de nakne trærne som speiler seg i vannet. Hestetrauet i granitt er laget for hester som trengte en vannpause på vei til og fra byen. Egentlig ville jeg gjerne ta trauet med meg, men siden det har stått så lenge må det nok bli stående lenger.

I dag ble det en svanefamilie med 4 store unger som fikk mat, måkene og de andre endene var aldri langt unna. Det var lite folk og greit å sykle i idag, men flere barnehagebarn var ute på tur i parken. Jeg blir så imponert over barnehager som tar de små barna med ut i naturen.

7 grader og vindstille er et flott vær og med litt fart på sykkelen blir jeg varm og svett, men om trim er bra det lurer jeg fortsatt på uansett hva de sier....

1 kommentar:

Røsslyng sa...

Slike steintrau må da være å få fatt i her i landet også, jeg har et lignende som jeg fikk av en dansk venninne og fuglene (og andre dyr) setter stor pris på en drikkeplass/badekar.