fredag 6. november 2009

Vekksvømte fugler...

Noen fuglefotograf blir jeg nok ikke med det første. Men siden mine utefugler utenfor vinduet alltid er fløyet vekk når de skal fotograferes, bestemte jeg meg idag for en liten sykkeltur til Mosvannsparken som ikke ligger så langt unna.
Stadig prøver jeg å overbevise meg selv om at sykling og frisk luft er en bra ting. Så det var bare å kle seg godt i 4 grader, sol og kald trekk og sykle avgårde. Fuglene var som alltid i parken og kom svømmende da jeg satte meg ned for å fotografere dem. Fuglene trodde de skulle få mat, de er vant til å bli foret. Jeg hadde ikke mat med og da svømte de fort vekk igjen. Neste gang får jeg ta mat med, ikke en helgedag for da er det fullt av folk som mater fuglene. Mine favorittfugler i parken er Sothøne og Toppand og begge fikk jeg se.
Jeg vurdere også å kjøpe nytt kamera og vurderer et Olympus Pen , er egentlig fornøyd med mitt lille Olympus men ser at noe skarpere bilder og objektiv kunne vært en ide...
Kanskje en flott julegave til meg selv???

4 kommentarer:

Elsa sa...

Jeg sliter også med å få tatt bilder av fuglene som besøker hagen på jakt etter mat. Når jeg er klar for å ta bilde er fuglen forlengst borte vekk:)

Ha en fin helg Randine:)

orchis sa...

Olympus Pen ser ut som et spennende kamera. Om jeg forstod alle spesifikasjoner riktig, så har det også raw-format. Det tror jeg du vil få glede av! Anbefaler deg også å ta en titt på Canon Powershot G9/G10. Har selv G9. Til å være pocketkamera er det SVÆRT imponerende! Nesten som å ha en miniversjon av en god speilrefleks, og likevel lett å bruke.
God helg.

Vivishagerom sa...

Det er ikke alltid jeg får tatt bilder i tide jeg heller. I går hadde jeg besøk av hakkespett, men den var jo fløyet når jeg endelig fikk krabbet meg bort til vindu. Ja, jeg krabber og håper at fuglene ikke ser at jeg kommer for å fange dem i linsa mi.
Ha en flott helg. Her våknet vi til snø i dag.

Margrethes hus og hage sa...

Jeg får heller ikke noen gode fuglebilder... De flyr av sted før jeg får knipset ...

Ønsker deg en fin helg videre. Hilsen Margrethe