søndag 14. juni 2009

Abstinens...

Siden jeg får abstinens om morgenen når jeg er klar for kaffe og hagegal og lesing av blogger, er jeg glad for at http://hageblogger.blogspot.com/ er oppe og går. Selv om hagegal som jeg oftes leser er det flott med andre muligheter, selv om hagegal ligger nede.

Jeg kunne alltid ha lagt inn endel lenker til andre hagegale, men siden jeg ikke kan like å velge ut noen og utelukke andre pleier jeg å sjekke listen til hagegal. Riktignok leser jeg ikke alle, men mange er jeg innom sammen med frokostkaffen, kaffen smaker ikke like godt uten...

Dagens bilde er av appelsintimian og den overlever i ly av en gammel lavendel som vokser bak og en mengde sitrontimian foran. Fantastisk plante og så glad jeg blir når den springer ut og har ovelevd vinteren.

Dagens tur i kolonihagen ble viet en rask tur til hagehuset hvor det idag var plantesalg, jeg hadde bestemt meg for å donere planter ble en hvit blomstervandrer https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIj0dtUuIkdKI1Oig5IoDyeCAlk-QtAH1wYgqpYhSny6RFER0vZV97IoZwCfHNhwv1ktv_AfMxv8AMkAiycesXTRsDaKDHN8eC47H3fTRyI-KboKquNPXF6t_8ZYq-ZCD9LaeewQTfkNN7/s200/Vandrer+002.jpg og det var nok ikke noen kjent plante i hagen, imidlertid ble den satt pris på. Til høsten skal de ha nytt plantesalg og da er jeg nok bedre forberedt. Jeg vil gjerne bidra med planter uten å forplikte meg til å kjøpe noe, vanskelig jeg gjett om...

Det er stadig sol og temperaturen har blitt varmere, ettermiddagens tur på verandaen var deilig. Kaffe og stolhaging er en favoritt når sole skinner og vinden ikke er plagsom.

5 kommentarer:

Marit sa...

Ja, er det ikke rart hvordan vi er blitt? Vanedyr er vel bare fornavnet. Bloggene kan en heldigvis komme inn på ja, selv om hagegal er nede.

Ha en flott kveld!

Vivishagerom sa...

Jeg prøvde meg med stolhaging i dag jeg også,men vinden var kaldt så jeg gikk inn igjen. Kjente at jeg begynte å bli skikkelig sint pga vind. Alt blåser overende og alt er i grunnen bare dumt. Det skal da ikke være slik vind her i innlandet.
Enig med deg at morgenkaffen smaker best med hagegal og blogg.
Ha en flott søndagskveld og en fin uke.

elle-melle sa...

Rart med de vanene en legger seg til!
Godt at ikke bloggene også ligger nede, hva skulle vi gjort til morgenklaffen da?

Elsa sa...

Blogger og hagegal er fast følge til morgenkaffen her også.
Dagen blir ikke den samme uten...

Margrethes hus og hage sa...

Hehe, morgenvaner skal man ikke kimse med, nei! Jeg har gjerne runden min på nett om kvelden, og synes ikke det blir noen skikkelig avslutning på dagen uten noen bloggbesøk :) Vanedyr, rett og slett! Godt å se det er flere som har slike (u?)vaner :)

Ha en fin ukestart! Hilsen Margrethe