søndag 7. juni 2009

En liten ettermiddagsbyge...

Etter nok en solrik dag har overgartneren skjenket oss en liten ettermiddagsbyge med regn. Både plantene og meg kunne nok tenkt oss litt mer, men vi klager ikke.
Dagens bilde er en av de hvite rosestorkenebbene (Geranium macrorrhizum alba), jeg liker duften av rose storkenebb. I bakgrunnen ses noen av plantene som fortsatt ikke er satt ut i jorden. Ting går sakte og slik får det bare være.
I dag ble gresset omsider raket, jeg slo på fredag så gresset har bare ligget noen dager. Straks så det mye ryddigere ut, og det var bra. Gresskantene mot grønnsakbedene ble klippet og litt ugress fjernet. Kun en liten snegle ble klippet men jeg regner med at det er tørken som holder sneglene unna. Jorden er tørr iallefall i det øverste laget, derfor blir ikke resten av grønnsakene satt ut før det blir mer regn.
Brokkolien, mangolden og grønnkålen har det bra på verandaen og plantene er fortsatt ikke større enn at de kan være der en stund til.
Det er fortsatt meldt fint vær fremover og det er jo deilig, temperaturen kunne alltid stige litt men ellers har jeg blitt solbrent i nakken idag. Slik går det når en nesen peker nedover i beden og solen skinner...

3 kommentarer:

Marit sa...

Det kommer stadig noen byger her også, men det er ikke nok til å fukte jorda engang.

Så mange flotte geraniumer du har!

Elisabeth sa...

Det er godt at det bare regner sånn passe, dvs når plantene trenger det ;)

Margrethes hus og hage sa...

Så fin geranium :) Det er kjekt når de springer ut!
Jeg savner også en skikkelig rotbøyte nå, det hadde hagen hatt godt av.

Ha en fin kveld :)

Hilsen Margrethe