fredag 12. juni 2009

Snart helg....

Dagens bilde er i rosatoner, tjæreblomst eller hva den nå heter. Den trives godt i tørr, gruset jord og blomstrer rikt på denne tiden.

Gårsdagens luking av singelsti, klipping av gresskant, fjerning av forvokste bregner og klipping av de nederste grenene av hekken har slått meg helt ut i dag. En full trillebår full av ugress og ulumskheter, står nå i hagen og der blir den stående. Det er endel av pliktarbeidet i hagen å holde hekkenene nede, klippe gresskanter og luke i singelgangene. Snart kommer kommunens tilsynskomite på befaring for å sjekke at parsellene ser bra ut, ellers får styret kjeft og vi også.

Været kan jeg ikke klage på opphold, sol men litt kald trekk for en vond rygg. Tiden har vært brukt til opp og nedstiging av sofaen, litt Tv-titting på Camilla Plum om krydderurter. Hun er nok en av mine favoritter med sine kunnskaper og glede ved å dele dem med andre. Så har jeg lært noe i dag også, at når en kjøper krydderurter skal de deles for de står alt for tett i sine potter også hvilke det lønner seg å så og hvilke en bør kjøpe ferdige.
Kreativ haging har jeg sans for, men ikke stresshaging i juni med fjerning av ulumskheter...

Av en eller annen grunn kom jeg ikke inn via Hagegal, men det ordner seg nok snart...

God helg til alle!

5 kommentarer:

Røsslyng sa...

oj, hadde den tilsynskomiteen kommet hit for å se på gresskanter, ugress osv hadde de fått bakoversveis... *ler*
er igrunn glad for at det ikke er noen som har noe med hvordan her ser ut og at jeg kan gøre hva jeg vil, når jeg vil!
Ha en riktig fin helg! :)

Anne-Marie sa...

Det er tekniske problemer med hagegal. Firmaet som vi leier serverplass hos jobber med å løse problemet så raskt de kan!

Vivishagerom sa...

Jeg kommer heller ikke inn på Hagegal, merkelig.
Høres ut som om at du har hatt en arbeidssom dag.Jeg vet ikke om noe som er så kjedelig som å rydde grusstier, det er bare det at det blir så fint etterpå.
Håper det kommer noe sol på ryggen din snart. Ha en fin fredagskveld.

Margrethes hus og hage sa...

Hm... En slik tilsynskomite er jeg glad jeg ikke står ansvarlig for :) Men det er jo alltid godt når noe er gjort, og en vet det er en stund til neste gang, av slike litt kjedelige hagerier.

Takker for tilbud om frø av hvite fjellfokk, så snilt av deg! Det sier jeg ja takk til :) Synes de er kjempeflotte. Ante ikke de kom i annet enn blå.
Nå er det meldt om fint vær hos oss, håper solen skinner på deg også! Ha en fin helg :)

anins hage sa...

Ha en strålende flott helg:)
Håper på sol og varme......