tirsdag 9. juni 2009

Stadige regnbyger...

Vi blir stadig velsignet med noen regnbyger og det gjør fortsatt godt i en tørr hage.
Dagens bilde er av Geranium Renardii, som er i ferd med å blomstre av for denne gang, men det er mulig det kan komme ny blomstring senere på sommeren.
I går ble hekken foran parsellen klippet og grus-stien renset for ugress. Jeg var i et "hekkans" humør som det før het på våre kanter og klippingen gikk raskt unna. Fortsatt er det hekk på oppsiden av parsellen som også snart må tas.
I dag hviles skuldrene etter gårsdagens klipping, litt verandahaging med vanning og ettersyn av plantene. Var en liten tur i den lokale blomsterbutikken og kikket etter noe rødt som kunne friske opp i verandakassen, men fant ikke noe som fristet. Det eneste røde var røde Begonia, som for meg er en kirkegårdsplante. Pelargonene som skulle bli det røde innslaget har ennå ikke kommet med knopper, våren har vært for kald eller de ble satt for tidlig ut. Det må jeg tenke litt over hvilke røde lave planter jeg kan ha i kassen til neste år. Kanskje er det tid for å finne frem frøkatalogene og se om jeg kan bli litt inspirert...

4 kommentarer:

elle-melle sa...

Hadde det bare vært noen regnbyger her skulle jeg vært glad. Det forferdelige været vi har hatt er litt i overkant.
I dag har det vært sol, men i morgen blir det regn - håper vi slipper hagl.
Rosestorkenebben du har i innlegget under er nydelig synes jeg - jeg liker så godt duften av bladene, og jeg gnir ofte et blad av den mellom fingrene på mine hagevandringer.

Begonia er ikke min plante heller, og noe lite og rødt..tja, jeg tror nok du må finne frem frøkatalogene igjen. Lykke til!

Vivishagerom sa...

Kjempe fin Granium. Jeg liker disse "dagens bilde" dine.
Her har vi heller ikke så veldig sommerlig vær,men det er tørt så vanning pågår hver dag. Jeg håper virkelig at vi kan få litt bedre vær snart.
Kos deg med frøkataloger og ha en fortsatt fin uke.

Margrethes hus og hage sa...

Geranien er vakker! Spesielle blader og blomster :) En av mine favoritter. Men ante ikke at den kan komme igjen senere på året. Må man gjøre noe for å få den til å komme igjen?

Her er det tørt. De melder regn, men det uteblir... Og jeg hadde gjødslet og "så fram til" uværet. Men ingen ting kom. Måtte vanne selv :) Skulle gjerne hatt litt av renget ditt :)

Ha en fin kvled! hilsen Margrethe

Randines hageblogg sa...

Margrethe; Geranien blomstrer av og til på ny hvis ettersommeren er fin. Den tror kanskje det er en ny vår?