fredag 10. juli 2009

Fire søstere og en humle...

De fire søstrene er blomkarser og humlen som bare rekker over en om gangen. Det er travelt å være humle i disse sommertider...

Dagens bilde er av valmuen og honningurt i et av grønnsakbedene, det er så flott med blomster i grønnsakbedene synes jeg. Humlene suser og bestøver de som er nødvendig og det suser alle veier.

Som vanlig ble det i tillegg til å flytte flere stauder ned i hagen, klippet gresskanter og luket i et av grønnsakbedene. Små frøsådde løvetann er lettere å luke i bedene enn de som har etablert seg over lengre tid. Tomatene i drivhuset som snart er røde og klar for høsting, ble vannet. Solbærene har begynt å bli modnes og det er tidlig, jeg lar dem nok henge en stund til. Juli er en stille måned i hagen og det er ikke så mye folk som ellers, fredelig og godt.

Været har vært skiftende, sol og litt skyer innimellom og fin sommertemperatur....

3 kommentarer:

elle-melle sa...

Humlene har travle dager, ja.
Jeg skulle fotografere noen liljer i dag som står bak en diger hekk av lavendel, men jeg fikk det ikke ordentlig til for lavendelhekken var full av humler. Jeg tenkte på deg og ditt humlestikk så jeg torde ikke plante bena i lavendelhekken i dag.

Mari sa...

Generell humleår i år altså :) også her er det så det mysser. Koslige synes jeg, de er ikke så "skumle" som bier og veps!

Ser at det vokser og gror så fint i hagen din. Er enig med at grønnsakshagen trenger litt blomster! Agurkurt er en fin plante og kjekt at den kommer igjen av seg selv. Sådde noen i år alikevel, men det popper opp planter mellom potetene så jeg hadde ikke trengt det ser jeg :)
Moro at solbærene snart er modne! Mine er fortsatt grønne ennå de :)

Ha en god natt og håper humlestikket er bedre i morra :)

Margrethes hus og hage sa...

Humlene jobber og jobber. Og det synes jeg det ser ut til at du gjør også :) Synes du får gjort utrolig mye i hagen din.

Det er deilig med litt stille dager i hagen. Det må man bare nyte for alt det er verd. Skulle bare hatt noen grader varmere vær :)