torsdag 30. juli 2009

Innehaging...

Stadig regn gjør at det blir innehaging i heimen. I dag hadde blomsterbutikken fått inn hvite St.Paulia og to ble med hjem og plassert i vinduet ved bordet der jeg har PC-en.

Dagens bilde er imidlertid en av mine andre favoritter "Jomfruen i det grønne" eller Nigella, endel frøsår seg selv i tillegg strør jeg alltid ut en eller to poser i bedene i hagen. Det ser ut til at plantene har fått en litt ulik blåfarge, men det kan det være regnet som har gjort.

Uansett vær blir det en tur i hagen har jeg bestemt meg for, bær skal høstes og nye ringblomster hentes hjem uansett vær.

Etter mye surfing har jeg bestemt meg for at gårsdagens nye Salvie er en Lamiaceae Microphylla
men det gjenstår å se når den eventuelt blomstrer.

Nå er jeg klar for oppholdsvær og litt sol igjen, det har vært nok regn selv om temperaturen er bra....

4 kommentarer:

Marit sa...

Innehaging og hvite St. Paulia hørtes ikke så verst ut tross alt. Her har det vært tordenvær med bøttevis med regn i dag :(

Margrethes hus og hage sa...

Det er kjedelig med dette været. Så da må man jo finne på noe innendørs :)

Håper på en god augustmåned, med varme solrike dager!

Ha en fin lørdag! Hilsen Margrethe

Anne (Moseplassen) sa...

Jeg sådde nigella i år, og i fjor, men de kommer ikke opp eklingene. De i fjor var hauggamle frø, i år var det vel noen småfugl og spiste tenker jeg, glemte å dekke..

IngunnBW sa...

Uff ja, været har ikke vært på vår side den siste måneden. Men etter det meteorologene sier skal det snu nå! Vi får sats epå at august og spetember gir tilbake det vi mistet i juli :)

Nigellaen din var yndig, virkelig lekker :)