torsdag 2. juli 2009

Late sommerdager...

Deilige juli har startet slik som juni sluttet, passe temperatur om morgenen som stiger utover dagen. Lite blir gjort og slik får det bare være...

Dagens bilde er av tomatene på verandaen, de ser ut til å bli store i år. Tomatene i drivhuset ser ikke riktig så friske og spreke ut som disse, men de får nok mer ustabil vanning, gjødsel og temperatur.
Til og med ertene i melkekartonger på verandaen vokser bedre enn de i hagen, i går ble de bundet opp til Ellos-stativet.
Lite blir gjort i hagen, tror det er tid for pause i arbeidet og heller glede seg over det som er blitt gjort. Jordbær spises, litt luking og vanning ellers fint lite arbeid i sommervarmen.
På verandaen har jeg renset frø av G.renardii som ble høstet i går, innimellom ligger de til tørk. Ellers går tiden med til lusekverking og vanning, lusene finner stadig flere planter å slå seg ned på og jeg kverker dem jeg ser.

I og med at jeg snart får besøk av det store barnet, barnefaren og barnebarnet burde jeg gjøre rent i leiligheten. I går da jeg bestemte meg for å støvsuge sofaen, måtte jeg først børste støv av støvsugeren før jeg kunne begynne, så her går alt i en sneglefart. Når det gjelder snegler spiste jeg nesten en i dag også, satt på verandaen med en nyvasket kurv med jordbær og sjekket hvert bær. Plutselig krøp det en liten snegle på fingerneglen min, den er sendt i avløpet langt ut i Nordsjøen hvor kloakken havner i vårt distrikt....

5 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Så deilig at det kan gå i sneglefart om dagen, bokstavelig talt! ;-)

elle-melle sa...

Tørke støv av støvsugeren - det høres riktig så bra ut. Må sikkert gjøre det jeg og.
Det er deilige dager nå. Nesten ingenting blir gjort - bare nyter været,blomstene, jordbær (helst uten snegl) og livet:)

Vivishagerom sa...

Så flotte tomater. Mine har også endelig fått fart på seg og det blir spennende å se hvordan de blir.
Høres deilig ut med sneglefart. Jeg jobber enda, så jeg må vente litt med å sette ned farten. I neste uke blir det bare jeg som skal opp på morgenen, så da blir det nok sneglfart når jeg kommer hjem med litt seinere middager og kvelder med kos og gotteri.
Kos deg videre i varmen. Klem

Margrethes hus og hage sa...

Det er godt med dager da ting går litt i sneglefart! Men snegler på jordbær vil vi ikke ha :)

Støvsugeren min må jeg ikke tørke støv av, men jeg kan nesten ikke huske sist jeg tørket støv... ;P

Det så deilig ut med egne tomater. "Neste år" tenker jeg hver gang jeg ser slike bilder!

Marit sa...

Så flotte tomater du har fått frem! De så riktig lekre ut.

Støvsuger, hva er det? Tror nesten jeg må lete frem min, for jeg husker ikke sist den var i aksjon... ;-)