tirsdag 6. oktober 2009

Farvel til blomkarsene....

Frosten hadde tatt toppene av årets blomkarser, dermed var det tid til å si farvel for i år. Mens jeg ryddet opp i buskaset hentet jeg endel frø som nå ligger til tørk. I tillegg til frosten hadde rådyrene spist en masse blomster, så det var mest blader igjen.
Apropo skytingen av rådyrene er nå utsatt på ubestemt tid pga store medieaoppslag bl.a. i Rogaland Avis
og NRK-lokalfjernsyn. Lederen av Dyrebeskyttelsen i Sør-Rogaland satte kaffen i halsen da hun leste det første oppslaget i avisen.
Da blomkarseryddingen var ferdig var kompostbingen full, men jeg var fortsatt i ryddehumør og bestemte meg for å klippe ned bladene til Sibiririsene. Begge bedene skal ryddes opp i og det er mye lettere uten alle bladene som har lagt seg utover. Fant frem hekksaksen og klippet ned den første tuen, startet på den neste og det gikk greit til jeg skar meg på hekksaksen???. Et lite kutt i lillefingeren gjorde at jeg måtte avslutte hagearbeidet. I tillegg hadde det begynt å regne og det var tid for å tusle hjem.

Det regner fortsatt og er 10 grader ute...

2 kommentarer:

Røsslyng sa...

Imponerende så mye du styrer på i parsellhagen, været til tross.
Jeg lar blomkarsen stå i det lengste før jeg "krafser" den ned i komposten selv om den ikke er så dekorativ lengre, det er lite fristende å gjøre noe som helst ute i dette griseværet.
Ha en fortsatt fin uke! :)

Vivishagerom sa...

Her er det siste punktumet satt i hagen. I går snødde det og i dag ligger det et hvit teppe på ett par cm igjen på bakken. Jeg har enda igjen en rose og to clematiser som står i potter ute, men jeg håper fortsatt på at denne snøen forsvinner igjen like fort som den kom. Nå er det snart full sol og dagen ser ut til å bli fin.
Håper du også får en fin dag.