onsdag 20. mai 2009

Alt gror i rekordfart...

Alt gror i rekordfart og G.renardii har startet sin blomstring sammen med de hvite og brune? G.Phaeumene.

Var en tur i hagen idag for å vanne tomatene i drivhuset, de klarer seg bra uten meg men var klar for mer vann og kniping av "tyvene". Tomatene er klar for større støttepinner og bedre oppbinding, snart blomstrer de første tomatblomstene.
Fikk omsider de siste potetene i jorden og 4 melkekartonger med gulrøtter. De siste melkekartongene med gulrøtter blir spadd ned i jorden i morgen uansett vær. Har bestemt meg for å beholde 4 melkekartonger med gulrøtter igjen på verandaen.
Kastet bokstavlig talt ut gjødsel i grønnsakbedene, ringblomstfrø og endel blomkarsefrø til pynt på fjorårets kompostbinger.

Har lagt i vann sukkerert og rosenbønnefrø for andre gang og håper de kommer i jorda denne gangen. Melonplantene er pottet opp, en blir værende i kjøkkenvinduet, en på verandaen og den siste skal i drivhuset. Med tre varianter burde det gå bra med noe...
Pottet opp de 9 maisplantene som hadde store flotte røtter, de er også på vei til hagen. Fremover må jeg prioritere å få resten grønnsakene som er klar ned i hagen, deriblant de 3 squash-plantene som står på verandaen. Blomstene får vente selv om de allerede er mer enn klare for utplanting.

Det er 16 grader litt sol og litt regn, men heldigvis har vinden avtatt og det er mye bedre....

3 kommentarer:

Marit sa...

Det er rart hvor fort alt gror, ja. Du kommer til å ha mye å spise på slutten av sommeren med så mye snadder som du dyrker! Jeg er glad for at vinden har gitt seg her også, for den holdt på å drive meg til vanvidd...

Elsa sa...

Jeg synes også alt gror i rekordfart denne våren.
Jammen dyrker du mye gode grønsaker i hagen din.

Wenche sa...

Ja her gror det også i rekordfart og tiden flyr så alt for fort for alt som burde vært gjort.

Jeg har ennå ikke hatt tid til å så noe i grønnsakshagen (bortsett fra Squash-plantene som står i drivhuset) så jeg får vel grønnsaker i oktober tenker jeg.

Og dagen i går ble brukt til å plante ut agurk- og tomatplanter. I tillegg fikk jeg satt nye støttepinner på resten av tomatene som skal gis bort. Dette burde vært gjort for en stund siden, de "hang" nemlig over kanten på undervanningsbrettene!