lørdag 9. mai 2009

Mest innehaging...

Dagens bilde er av melonplantene som stadig bor i kjøkkenvinduet, det ser ut som det kommer blomsteknopper i bladfestene. Fortsatt er det for kaldt til å flytte dem i drivhuset.

Stadig blåser det kald stiv kuling fra sørvest og ikke noe hyggelig utevær for frostmakker.

Omsider er årets siste grønnsakfrø sådd en mengde mangold og broccoli har kommet i jorden. Jeg har et gammelt isoporpluggbrett med plass til 60 planter og undervanning. Duken til undervanningen kunne jeg slett ikke finne igjen men et gammelt kjøkkenhåndkle får gjøre samme nytten dette året. I ogmed at jeg er redd det skal blåse ned fra Ellos-stativet på verandaen får det være inne foreløpig.
Det ble ikke plass til alle frøene i pluggbrettet og det ble i tillegg et plastbeger med broccoli og en potte med mangold før alle frøene var kommet i jorden.

Ellers er jeg lei av stiv kuling fra sør-vest nå rekker det for lange tider og jeg er klar for bedre mai temperatur....

3 kommentarer:

Mari sa...

Broccoli er en fantastisk god grønnsak! Har sådd noen av dem jeg også, men de har ikke kommet opp ennå. Forresten bør man så alle type plante rpå voskende måne?

elle-melle sa...

Jeg har ennå ikke fått kjøpt meg mangold frø, men den kan vel såes ennå?
Hørte på værmeldinga at det er meldt østavind i neste uke og det pleier å være bra her hos oss. Så får vi se om ikke den hersens vestavinden forsvinner snart.
Håper det blir bedre hos dere også.
Så spennede med melonplanter. Jeg har forsøkt en gang men det var heller mislykket så det fristet ikke til gjentagelse.
Du er så flink til å så alt mulig spennende og artig. Håper du får noen riktig gode og søte meloner med tiden.

Marit sa...

Jeg synes du har sådd mye spennende i år. Meloner må da være moro å få avling på tenker jeg! Håper været bedrer seg til uka, for jeg er lei av iskald vind her også.