mandag 11. mai 2009

Sol og stolhaging...

Epletrærne blomstrer enten jeg hager eller ei, det er en lykke at naturen klarer seg uansett.

Vinden er gått over på nord og temperaturen er alt for lav for frostmakker. På verandaen var det le for vinden og det ble derfor stolhaget og drukket kaffe på ettermiddagen. Omsider ble noen små salatplanter av http://eline.impecta.se/images/prod250/9570a.jpg Plukksalat "Salad Bowl" fra Impecta pottet opp. De hadde jeg også i fjor og det var en fantastisk plukksalat. Salat på verandaen er mer praktisk for der er det ikke snegler som også vil ha salat. Imidlertid må jeg nok kjøpe mer plantejord slik at jeg kan potte opp resten av salaten. Det blir ellers vanning av frøsådden som stadig vokser og mer opp-potting må nok til.

I morgen har jeg legetime og kan klage over vårens slapp/sløvhet som snart burde være over synes jeg...

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Epletrærne våre er ikke begynt blomstringen ennå. Det er fantastisk vakkert med et tre fullt av blomster.
Gleder meg til det.

Stolhaging er fine saker, og har man kaffe til er det enda bedre:)

Marit sa...

Ja, naturen går heldigvis sin gang enten vi gjør noe eller ikke. Like greit det tror jeg...
Jeg har et eneste morelltre som bare er et par år, men i år blomstrer det fint. Jeg truet det i fjor med nedsaging, og det har visst gitt resultater... ;-)