lørdag 2. mai 2009

Gulrøtter i trengsel...

Det gror så det knaker alle veier og dagens bilde er av gulrøttene i melkekartonger som er klar til å flytte i hagen. Kan ikke klage på årets spiring, eller har det blitt for mange frø i hver kartong?

Overgartneren velsingnet oss med regn i natt og vi gleder oss over nattens nedbør. Ingeting er mer praktisk enn regn om natten.

Dagens glede i kolonihagen er at klematisen "sommersnow" som ble klippet helt ned nå har begynt å skyte nye skudd fra roten. Den hadde blitt savnet hvis den var helt vekk.

Koloninaboen hadde kjøpt ny gressklipper og jeg kjøpte hennes gamle Flymo for en skammelig lav pris, i tillegg får jeg kjøpe litt strøm. Det er et av problemene med en hage uten strøm, ikke lett med motoriserte hageredskaper. I mange år har det gått helt fint uten, men jeg merker at enklere og lettere måter å gjøre ting på er greit.

I tillegg til å spa ned oktoberknapp som har levd sitt liv oppå jorden, ble det klippet gresskanter og snegler. Løvetannen er på sitt mest frodige for tiden og jeg fjerner stadig noen røtter, blomster og blomsterknupper.

Mai er en vidunderlig vakker måned uansett vær...

5 kommentarer:

Elsa sa...

Her har vi fått også fått kjærkomment regn, og det ser ut som vi skal få mer også.
Det begynte å bli tørt enkelte steder i beda nå.

Ha fin helg Randine:-)

Marit sa...

Det var noen frodige gulrotpotter du hadde der, ja! Du får sikkert en flott avling i høst :-)
Regn om natten er det beste som er, for da er alt så frisk om morgenen!

Min Verden sa...

Noen ganger blir det trangt om saligheta ja :) Gulrøtter osv. orker ikke jeg holde på med. Beundrer dere som gjør det! Kjekt med sånne små klippere. Ikke så mye bråk heller. H.

elle-melle sa...

Gulrøtter i melkekartong er veldig greit. Jeg pleide å gjøre det slik jeg og da jeg hadde kjøkkenhage. Nå er kjøkkenhagen min vekk, roser har tatt plassen. Men i år håper jeg vi blir ferdige med plassen som er tiltenkt kjøkkenhagen, og da blir det nok gulrøtter til neste år. Jeg savner kjøkkenhagen min, men jeg har jo ikke krefter til å stelle med det nå, så det er kanskje like greit. Egenprodusert grønnsaker er veldig godt.

Vivishagerom sa...

Når jeg leser bloggen din, så syns jeg dette med å ha kolonihage, må være veldig spennende. Må være veldig smart når du ikke kan ha den rundt deg. Kjempe lurt.
Ser ut til at du får nok gulrøtter i år. Lykke til med priklinga.
Jeg skulle også ønske at vi kunne får litt "mye" regn, skulle så gjerne hatt utover noe hønemøkk.
Håper du får en fin søndag.