mandag 18. mai 2009

Det blåser...

Det blåser stadig og det blir mye verandahaging. Dagens bilde er av verandakassen og kaffekoppen som er fast følgesvenn.

17 mai gikk av i beste laget, bortsett fra fellesvekking av kanonskudd kl.6.00 og i nabobyen Sandnes ble det skutt 6.30, musikk-korpset begynte spillingen kl. 7.00. Etter at barnetoget og arrangement i skolegården var avviklet ble det ennå mer stille utover dagen. Men jeg kan ikke klage årets 17 mai har vært mer stille enn på mange år, ingen kinaputter midt på natten og ikke bråk i gatene.

Alt vokser og gror og det er jo positivt, maisen er klar for opp-potting og mangolden spirer på verandaen. Chiliplanten har åpnet sin første blomst og det lover godt. Stadig flere planter som skulle vært pottet opp og satt i jorden, men her går det stadig i sneglefart. Lurer på om ikke sneglene har mer fart enn meg, det får så være tar det som det kommer.

Som sagt er det blåsevær og det blåser fra alle kanter, litt sol, litt regn og flott temperatur rundt 17 grader.

4 kommentarer:

Mari sa...

Så flott kastanje utsikt da :) Kaffe er kos. Det blåser overalt for tida virker det som. I dag har det ikke blåst så fælt, men det har gått over til regn. Greit nok for det trenger vi nå :) Regner gamle kjerringer gjør det!

Marit sa...

Det blåser fælt her også. Nå hadde det gjort seg med litt varme og sol!

elle-melle sa...

Blåst og regn over hele fjøla virker det som.
Mangolden har begynt å spire!!!
Noen små røde spirer titter opp av jorda, og jeg gleder meg til se dem vokse!

Gry sa...

jeg fyrer i peisen i dag! Kaldt og guffent ute. Det positive er at jeg ikke har sett så mange snegler i det siste.