fredag 24. juli 2009

Phuuuu...

Koselig med besøk, men travelt for en mormor som er vant til et stille og rolig liv. Nå er de på vei til Oslo, før turen går til fjorarmen på nordmøre.

I går hadde de dugnad i hagen, men foreløpig har jeg ikke sjekket arbeidet. Epletreet ble klippet, endel hekk og gresset håper jeg. Ellers er jeg lei klesvask og matlaging, men den "lille gutten" er koselig, han er en liten "Emil i Lønneberget" type, aktiv men snill liten gutt.

Hagingen har lagt brakk bortsett fra vanning og larveplukking på verandaen. Ferie fra hagen kan være en bra ting innimellom når andre ting blir viktigere. I følge besøket var hagen frodig og vi har hatt endel diskusjoner om ny kolonihytte. Så planen er at jeg skal sende mine forslag til ny hytte og de kreative arkitektene tegne forslag. Det blir nok en lang prosess tenker jeg som har mine bestemte meninger om hvordan den kunne se ut og bli.

Nå ser jeg frem til hverdagslivets små gleder med fortsatt sommer og litt hagearbeid....

4 kommentarer:

Marit sa...

Skjønner godt at du blir litt sliten, det er nok litt uvant med små i huset når en er vant til et stille og rolig liv. Det er utrolig mye energi i små kropper!

Spennende med planlegging av ny kolonihytte!

Mari sa...

Ooo ny hytte. Synes sånne kolonihager virker så koselige :) Har ikke sett noen live ennå, men det skal være et par i Skien så det er ikke så langt for å finne en.

Små barn er fasinerende, så intense for så og slukne heilt :) Nå ser det ut som jeg kanskje blir tante så det skal bli stas!

elle-melle sa...

Ja akkurat det forstår jeg godt. Det er kjempekoselig når de kommer og godt når de drar.
Det er ikke så dumt med en liten hagejobbepause heller, for da blir det så mye artigere å begynne igjen.
Spennende med ny hytte:)

Margrethes hus og hage sa...

Det er alltid hyggelig med besøk, men det er godt med hverdagen også :)

Så spennede med ny kolonihytte! Kan skjønne du har klare meninger om hvordan den skal være. skulle bare mangle!

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe