torsdag 16. juli 2009

Travel dag...

I morgen håper jeg å få gå i hagen og vanne tomatene i drivhuset, de er i ferd med å bli modne. Hvis det meldte øse, pøseværet med torden slår til skal også squashen gjødles. Squashen er litt pjuskete i år synes jeg, kanskje skal de også ryddes rundt så de kan få bedre plass til å utfolde seg.

Det store barnet kom hjem i dag med brask og bram som hun pleier, hun hadde fått seg samme hårsveis som meg og det var litt overraskende. Som vanlig hadde hun glemt nøkkelen til hytten og måtte låne min. Etter mat og kaffe tok hun et raid i lofts-, kjellerbod og sykkelstall. Ned fra loftet kom en av mine 80-talls kjoler og en kasse Fabuland/Playmobil-leker. De gamle syklene falt i nåde og det gjorde også barnesykkesetet og den gamle hjelmen. Etter endel styr med å finne rette nøkler til hennes gamle sykkel var det meste gjort. Jeg vasket og strøk den gamle kjolen og etter å ha kjørt alle tingene til hytten, var hun tilbake for å gå til byen i den halvtørre kjolen. Hvis noen skulle tro at det å ha store barn er lett, er de etter mine begreper optimister.
I morgen kveld kommer barnebarnet og barnefaren også opp fra sørlandet, de er begge fredeligere personer.

Det har vært en fin dag med delvis skyet og omkring 20 grader, ypperlig vær å tørke klær i.

2 kommentarer:

Villrose sa...

Hi-hi. Høres ut som hun er i slekt med min store datter...

Margrethes hus og hage sa...

Haha, måtte le litt jeg nå!
Godt kjolen fra 80-tallet kunne komme til nytte :)

God natt :) Hilsen Margrethe