tirsdag 18. august 2009

Endelig litt sol...

Endelig litt sol i dag etter mange regnværsdager og jeg var lei all regn og vind. Men fortsatt føler jeg at høsten kommer for tidlig dette året, uten at jeg er ferdig med sommeren.
Dagens bilde er fra de siste store tomatene på verandaen, fortsatt er det mange grønne små cherrytomater igjen. Tomatdyrkingen på verandaen har vært mer vellykket på verandaen dette året enn i drivhuset...
De siste dagers irritasjon har vært at jeg leste et oppslag i kolonihagen at styret skulle ha en ny inspeksjon i hagen, de skulle sjekke gressganger, hekker og parsellene. Jeg blir av en eller annen grunn like rasende hver gang. Egentlig forstår jeg at det er styrets ansvar å sørge for at parselleierne holder parsellene i bra stand og min ligger nok ikke i skuddlinjen. Likevel måtte jeg starte arbeidet med å ta tilveksten på hekken og gressgangen på nedsiden av parsellen. Har vært en tur og kikket på arbeidet på oppsiden av hagen, der må hekken stusses og gressgangen lukes før utgangen av august. Gleden med hagen forsvinner på en måte med alle krav og regler, og den kreative hagingen blir borte. Det var dagens klaginging...
Hjemme fra hagen var det tid for en lang stolhaging på verandaen uten andre krav enn kaffedrikking, spising av årets siste lollipop og litt strikking. Siden behovet for å utfolde meg kreativt er stort for tiden, rydder jeg i strikketøyskuffen under en av sengene for å finne et nytt strikketøy. Har bestemt meg for å strikke opp mesteparten av restegarnet før jeg kjøper nytt garn, men vet ikke hvor lenge det holder. Det er nesten som ikke å kjøpe nye planter, men med alle plantene som skulle vært i jorden prøver jeg iherdig å la være å kjøpe eller så flere før alt er på plass....

4 kommentarer:

elle-melle sa...

Haha, det der med ikke å kjøpe mer garn kjenner jeg godt til. Jeg bestemmer meg stadig for det samme, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke holde det. Men, det må jeg si, jeg bruker opp en del av restelageret mitt inniimellom også. Det kjennes godt når restegarn blir til noe.

Nei, denne sommerem har vært altfor kort, helt ening.Jeg er ikke klar for høst og mer regn og vind ennå på lenge.

Herdis sa...

Enig i at det er nok regn nå. Det er da fortsatt sommar, kanskje vi får nokre fine dagar snart. Ha ein fin onsdag!

Berit sa...

Nok regn her og, vi har knapt hatt en dag i august uten ei byge. Men vi hadde i det minste en tørr og ganske varm juli i havgapet!

Marit sa...

Skjønner godt du blir lei av regler i forbindelse med parsellhagingen din. Men du er nok ikke i skuddlinjen som du skriver. Din hage er nok et prakteksemplar!
Får håpe du får litt sol på dine kanter snart, og her også. Det har vært nok regn nå.