mandag 10. august 2009

Omsider...

Omsider fikk jeg somlet meg til å klippe det meste av gresset, det er 2 1/2 uke siden sist. Ingen undskylning bortsett fra at jeg finner alle mulige grunner til å la være. Regnvær, vått gress, vond skulder og tusen andre grunner. I dag måtte jeg til pers og det meste av gresset er klippet med håndklipper og den hadde den greie samboeren til min datter fikset så den slo bedre og gresset ble lavere. Fortsatt er det litt igjen under frukt-trærne og blåbærbuskene. Hadde jeg slått en gang i uken så hadde det ikke blitt så langt og tungt å slå, ellers har det bare med en aversjon mot gressklipping.
Dagens bilde er av G. Phaeum og de rosa isopene som blomstrer for tiden. Er litt usikker på om det er nye G.Phaeum eller om den blomstrer for andre gang denne sommeren.
Snakket med en annen kolonist som også hadde en vond skulder, men vi hadde vondt på hver
vår side. Det er alltid litt greit å utveksle erfaringer om skavanker, selv om de ikke blir bedre av den grunn.

Været kan jeg ikke klage på det har vært rundt 20 grader og halvskyet vær, egentlig et flott hagevær. Verandakassen og alle pottene på Ellos-stativet må snart vannes, de tørker fort opp i det varme været...

3 kommentarer:

elle-melle sa...

Det er ikke så greit å ta tunge tak med vond skulder, håper det går bedre for deg etter hvert.
I dag var det alt mulig slags vær her, regn, sol, disig osv.

Vigdis i Romerikshaven sa...

Godt å ha klippingen unnagjort for en ukes tid! :D Ønsker deg en fin hageuke med lite smerter!

Margrethes hus og hage sa...

Plenen er ikke tatt her heller, og den blir nok stående til lørdag... Det vokser og gror, men rekker man det ikke s rekker man det ikke.

Men ingenting er som en velstelt plen :)

Ha en fin mandagskveld! Hilsen Margrethe