tirsdag 11. august 2009

Skiftende vær...

Etter nattens regn bestemte jeg meg for å rydde opp i drivhuset. Da jeg kom i hagen klarnet det opp og da er det utevær, drivhusryddingen kan vente til en regnværsdag. Solen skinte og det ble fort varmt, selv om det stadig var vått i gresset.
Klippet gress-kanter og lukte i et av grønnsakbedene, årets nye løvetenner er på vei opp i tillegg til en mengde annet ugress. Snart må jeg slutte å kalle det grønsakbed for dette året er det flere ringblomster enn grønnsaker i bedene. Blomstrer i bedet gjør det i allefall og lyser i alle orange farger.
Dagens bilde er av en av mine favoritter "Jomfruen i det grønne", er litt usikker på om de er selvsådd eller fra årets sådd små og pjuskete er de i allefall.
Klippet er diger snegle og konstanterte at det er tid for å høste blomkarsefrø, de var blitt store og det er alltid greit med ny frøforsyning til neste sommer. Befridde også koloninaboen for mine lange utløpere av noen blomkarser, som ville klatre i hennes rosebusker...

Det har vært rundt 16 grader og skiftende vær hele dagen, sol og regnbyger et typisk augustvær.

1 kommentar:

Margrethes hus og hage sa...

Deilig med en utedag igjen, da :) Og nå er faktisk plenen vår klippet, men det er det min bedre halvdel som har sørget for. Deilig når det er velstelt å fint ute :)

Men akkurat som hos deg er det nok av ugress og annet som gror.... Det får man ta til helgen, tror jeg.

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe