søndag 23. august 2009

Vedlikeholdsarbeid...

Det eneste jeg gjør i hagen for tiden er litt vedlikeholdsarbeid, dvs minst mulig.
- Litt klipping av gresskanter
- Snegleklipping, hvis jeg ser sneglene
- Rydding av det mest nødvendige, som plommegreiener som er blåst ned
- Gresset når det er nødvendig
- Plukker blåbær etterhvert som de modnes
Ellers er det lite eller ingenting som blir gjort i hagen, jeg ser alt som burde vært gjort men hagemodusen er på et lavmål. Kanskje det er tid for bare å la hagen leve i fred til energien eller lysten tar seg opp igjen. Uansett lever hagen sitt eget liv og trenger kanskje en liten pause.
Dagens bilde er av Oxtunga Anchusa Boragineaceae officinalis , Impectas bilde er bedre enn mitt.
De ble frøsådd i vår og foreløpig har jeg ikke bestemt meg om jeg liker dem eller ikke. Gir dem nok et år til, siden de er nye planter og må få en ny vår.
Det skal snart være plantesalg i kolonihagen og det er tid for å bli kvitt overskuddsplanter og de er det mange av. Så jeg får finne frem tomme potter, spa ut av bedene og gi videre til andre.
Det er et positivt tiltak som startet i vår av en ny "kvinneforening" i hagen og jeg bidrar med mitt overskudd av planter...

2 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Du er ikke den eneste som ikke er i hagemodus, for å si det sånn... Men hos meg dabber det alltid litt når vi er kommet godt uti august.

Hadde store planer før helgen, men nå er den over uten at en eneste plan er satt ut i livet... jaja, hagen løper ikke fra meg :)

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Marit sa...

Hagen lever sitt eget liv ja, og du får helt sikkert overskudd til den igjen! Tror alle som holder på med hagearbeid får en sånn "nedtur". Det er lov å bli lei hele hagen innimellom ;-)