onsdag 12. august 2009

Jeg skulle bare...

Jeg skulle bare en tur i hagen for å hente blåbær og blomkarsefrø. Men det går ikke alltid som en planlegger, dagens modne blåbær ble plukket og arbeidet med frøhøsting av blomkarsefrø startet.
Blomkarsene var i ferd med å kvele de nyplanta blomsterklare Oktoberbergknappene og ikke minst de hvite syrenene jeg har laget og satt ned. Dermed ble det en blomkarsemassakre og alt ble fjernet, nå er kompostbingen full. Under blomkarsene ble det klippet flere "puddinger" som jeg kaller de ekle store sneglene.

Dagens bilde er imidlertid inspirert av Trines oppfordring til å vise frem "pynt" i hagen og dette er mitt, som nettopp har kommet frem fra en pose i drivhuset. Pinnsvinet i kjeramikk trivdes best blant en primula som har begynt å blomstre igjen. Pinnsvinet har jeg arvet hjemmefra, lenge bodde den i en vinduskarm hjemme i stuen. Deretter ble den flyttet ned i hagen hvor den har hatt en kummerlig tilværlse. Den ser ut til å trives i et av bedene men blir nok tatt inn om vinteren for den har ører av skinn og kjeramikk kan sprekke hvis det fryser. Drivhuset blir nok vinteroppholdsted for mitt lille pinnsvin. Med andre ord er dette ikke et piggsvin men et pinnsvin uten pigger...

3 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Haha, jeg trodde et lite øyeblikk det var et piggete piggsvin, da jeg så bildet på bloggrollen min :) Søt var den!

Ha en fin kveld! hilsen Margrethe

Marit sa...

Så søtt pinnsvin du har i hagen! Jeg har et i metall jeg også. Skulle ønske jeg hadde et ekte pinnsvin!

elle-melle sa...

Blomkarsen har grodd noe inmari her også. Jeg tror den likte sommeren i år.

Pinnsvinet ditt var søtt:)
Det er gøy med litt pynt i hagen, og denne her fyren passer utmerket!