torsdag 22. januar 2009

Dypdykk i frø....

Bedre vær og bedre humør, solen har vært fremme noen timer men vinden er kald. Januarlyset får frem rot og rols i heimen, rydding betyr å flytte rot fra et sted til et annet. Alt for lite blir kastet, men stuen er litt ryddigere...
Da var det tid for å ta frem såposer og planlegge neste sådd:
Frost Hardy Primulas jeg håpet jo at frøene var sortert men det er 300 usorterte frø. Det blir spennende å se hva det blir ut av dem. På pakken står det at de skal sås i mars, men jeg tester dem ut og kanskje ha dem foreløpig inne.

Så har jeg fordypet meg i
Geranium Maderense "Guernssey White" der har jeg to som spirer på kaldt soverom. Har lest i Storkenebb-boken at Maderensene dør etter blomstring. Det var en strek i regningen for meg som liker stauder, men http://www.plantsofdistinction.co.uk/ er mer optimistiske.

Ellers venter jeg på min søsters fødselsdagsgave:
Asters lady Coral Blue de håper jeg kommer i januar, siden fødseldagen er i begynnelsen av februar. Hun har også heldigvis andre ønsker, men Asters er hennes favorittblomst.....

Jeg øver meg stadig i å legge inn lenker og bilder, så det er bare å være overbærende.... I et optimistisk øyeblikk håpet jeg at bildene kom opp, men det gjør de ikke (så lærte jeg det idag).

3 kommentarer:

Herdis sa...

Om du vil legge inn bilde i teksten din frå ei adresse på nettet, så må du høgreklikke på bildet og finne fram til der det står "egenskaper", kopiere adressa til bildet og legge inn ved å klikke på "legg til bilde" (symbol nr. to frå høgre). Så limer du adressa til bildet inn i det feltet som kjem opp og klikkar OK, ferdig eller noko slkt. TRUR det var omtrent sånn det var....

elle-melle sa...

Bildene kommer fint opp slik du har gjort det.
Jeg likte veldig godt de Frosty Hardy primulaene. Håper du får noen fine eksemplarer der.
du er blitt riktig så flink med lenkene dine :)

Ellen Walnum sa...

Alle bildene kom fint opp her også. De astersene var lekre. De har mye lekkert fra Plants of Distinction