søndag 25. januar 2009

Vakker vintersøndag....

Utfordret av Iris har jeg hentet bilde nr.6 i den sjette mappen. Tror bare det var en tilfeldighet at det ble et gammelt bilde av en Ringblomst. Favorittblomst er den uansett og det ligger nok en mengde bilder i mappene mine. Mappene er ellers ryddet opp i og mye slettet.

Da jeg sjekka mappene før jeg startet skrivingen var det bilde av Dueurten som kom opp, så om det er tilfeldigheter eller ei vet jeg ikke.

Det har vært en vakker soldag i Stavanger i dag, ikke en sky på himmelen og ikke en eneste snøfille. Snø er vakkert inne i fjellene synes jeg og de kan godt ses på avstand. De som vil kan bare dra dit for meg og jeg ser folk som kjører rundt med ski på biltaket...

Nei gi meg heller snøfrie områder med snøklokker og andre løker på vei opp, primula i sine vakre lilla farger og våre grønne plener som vi har hele året....

Ingen haging i dag bortsett fra vanning av noen tørre stueplanter.

4 kommentarer:

Sine sa...

Nå ser jeg at du har mottatt utfordringen jeg netoop har sendt videre til deg. Vel vel. Bildet ligger jo der, så da så. Ha ei fin uke.

Marit sa...

Jeg tror du er veldig glad i ringblomster, Randine! Koselig med sånne bilder. Det blir som meg og mine diller. Jeg har utrolig mange irisbilder... ;-)

Sine sa...

...nettopp...

elle-melle sa...

Ja ringblomster er fint. her blomstrer de så lenge utover høsten at de er noen av de siste som gir seg. Kanskje fordi jeg liker å plukke dem i blanede buketter, og så bruker jeg dem i salater også. I dag har jeg kjøpt meg en pakke ringblomstfrø av en sort jeg ikke har hatt før. Husker ikke navnet i farta, men det var en annen farge enn gul. Det skal bli spennende å se om de er like gode som de vanlige gule og orange.