torsdag 29. januar 2009

Sol og frøsådd...

Værmeldingen var bra for i dag, men det tok sin tid før det klarnet opp. Det var råkald skodde og kald trekk før i dag....

Med solen kom sålysten tilbake, jeg manglet verken såjord, bakker eller frø, det var bare lysten og viljen som manglet. Nå er det kommet 10 sorter stort sett stauder i jorden og alle bor på kaldt soverom.

Ved siden av frøene står Sitrongresset i sin selvvanningspotte, den har overlevd vinteren så langt. Sitrongresset er kjøpt og satt i et drikkeglass der roter det seg raskt, deretter blir det satt i jord. Sitrongress er lett å dyrke fra kjøpte gress, men jeg har aldri prøvd å så dem. Det som er på bildet er 1 år gammelt og ennå ikke klar for høsting. Men det kommer fort til å bli trangt om plassen på arbeidsbordet ved vinduet, men det er litt for tidlig for Sitrongresset å flytte til drivhuset.

Flere Storkenebb er lagt i vann og er klar for såing i morgen, pottene er klar.....

3 kommentarer:

Marit sa...

Koselig vindusbilde du har der. Du kommer til få få mange stauder å prikle til våren. Har du plass til alle i hagen din? Kanskje du gjør som meg i den gamle hagen min, jeg plantet på hver ledig cm... ;-)

elle-melle sa...

Sitrongress har jeg lest om men aldri smakt. Det frister å prøve, men hvor lenge må man vente før man kan høste?

Randines hageblogg sa...

Det er et godt spørsmål Iris om jeg har plass til alle plantene, det bekymrer jeg meg over hvis de skulle spire og bli store planter.

Til Juni så kan jeg nok høste Sitrongress, men jeg venter til det er blitt litt større....