tirsdag 27. januar 2009

Grå tirsdag....


Etter to dager med sol er gråværet tilbake og det ble bare en rask spasertur i nabolaget. Gikk forbi Blomsterbutikken som har fått inn løker i krukker som jeg kikket på. Ikke noe som fristet så mye at det ble med hjem, det måtte i såfall blitt Tarsettene. Jeg har jo satt løk i potter selv i høst og de fylte Snøklokkene spirer på verandaen.

Da jeg kom hjem lå Hagetidende i postkassen, fjernet først all medfølgende reklame deretter ble bladet åpnet. Foreløpig er det bare blitt bladd igjennom, irriterte meg over Hageglede-reklamen som var festet i bladet.

Kikket på frø og da jeg kom til peonene fant jeg en "ny" Silkepeon "Duchesse de Nemours" til kr. 179.90 + kr.99.90 i frakt.

Min Silkepeon er innkjøpt på restesalg i fjor og heldigvis har jeg satt ned merkelappen, ellers hadde det hendt som med min forrige at den forsvant i en gravemani. Nå vet jeg hvor den er plassert og jeg er spent på om den har overlevd vinteren. I sommer forsvant den innimellom en ny rosa Storkenebb som slanget seg utover i bedet, de brune stilkene er storkenebbet som må ryddes opp i.

Nå skal jeg lese en av reklamene for Hobbyklubben og Solia premimium og se hva det er Norsk Hagetidende reklamerer for....

4 kommentarer:

Miamaria sa...

De skulle fått beskjed om det der med reklamen, jeg har hørt andre også som har irritert seg over det samme. Selv går en fortsatt og venter på bladet, så jeg blir vel lykkelig når det i det hele tatt kommer, uansett reklame eller ei...

Wenche sa...

Åh, så heldig du er som har snøklokker - også fylte da.

Jeg har prøvd å sette snøklokker mange ganger uten at de har kommet opp. Har etterhvert skjønt at det er "dømt til å mislykkes" så i år skal jeg se om jeg får kjøpt noen som kan settes ut i hagen etter avblomstring.

Det ligger en utfordring til deg i bloggen min :-)

Anne på Moseplassen sa...

hmm, vet ikke helt om dette var så motiverende for å kave meg ned til postkassa etter hagetidende.. hihi, men det var vel litt innhold også, og ikke bare reklame regner jeg med ;)

Mariann sa...

Helt enig i at det var irriterende at Hagegledekatalogen var fast i bladet. Sparer på bladene, men vil ikke spare på reklame (selv om katalogen var blitt mye finere enn før).