søndag 11. januar 2009

Nostalgisk søndag....

Dagens nostalgi har vært at jeg spiller "gamle" CD-er, blant annet The Everly Brothers. De husker jeg endel av sangene fra 50-60-tallet. Sangen "On the Wings if a Nightinggale" er nok en favoritt, uten at jeg vet hvorfor..... CD-en er en gave fra datteren min et år hun var i London, den andre CD-en jeg fikk var av "Carpenters"".
I går var jeg nostalgisk og spilte Kim Larsens Greatest: "Gull og grønne skoger", på slutten av 60 eller begynnelsen av 70-tallet hørte jeg Bellami Live på en dansefest på Sandnes. Siden har jeg alltid vært fan av Kim Larsen og alltid synes han har slike fengende rytmer. Kanskje stagnerte jeg musikalsk på 70-tallet....

Ellers sliter jeg meg igjennom resten av julegottene, blir kvalm og tror bare jeg kaster resten. Pakken med Panda sukkersøte spritkliss blir for mye for meg, men de kan jo resirkuleres.

I dag har jeg høstet en liten moden Chili fra overvintringsplanten som står på kaldt soverom.
Det var 5 modne frø i den og de er lagt i vann for å såes. Chilien ble spist sammen med dagens suppe. Chiliplanten skal beskjæres og jeg håper den lever en sesong til, men med 5 nye frø er jeg godt fornøyd.

Til min store overraskelse har jeg mottatt ikke mindre enn 2 Awords denne uken, en fra Cherie og en fra Vilniss. Jeg takker og neier (siden jeg ikke har lært å bukke), Aworden sendes videre til alle andre Hagegale som skriver blogg.......

3 kommentarer:

Gry sa...

Jeg liker også Kim Larsen, har har så mange flotte sanger.

Vigdis i Romerikshaven sa...

Det er noe eget med musikken fra ungdomstida, synes jeg, mange gode minner ...

Anne på Moseplassen sa...

ekke rart jeg har stussa litt over den bloggen din.. Jeg har jo lett etter deg, og ment du hadde skrevet noe nyere, men jeg har stadig blitt forvirra. Nå fant jeg denne bloggen via hagegalelista, endelig.

Du skjønner, profilen din lenker kun til den bloggen du ikke lenger bruker, og ikke til denne...Og jeg har alltid lett etter deg fra profilen din.

Du kan endre hvilken blogger som vises i profilen:

Tilpass - innstilling
skroll ned til der det står: legge til denne bloggen i listen din

Dette gjør du både for den bloggen du vil skal vises (ja) og den du ikke vil skal vises (nei). Om du vil begge skal vises så døper du om den gamle til gammel eller noe sånntno.

hyggelig at du vil være med på lista forrsten :)