fredag 24. april 2009

Sakte vårhaging...

Her går det i et sakte tempo, men uansett kommer våren fortere enn jeg klare å følge med...
Dagens bilde er plommetreet "Victoria" som er i ferd med å springe ut. "Opal" treet ser ikke ut til å ha like mye blomster, det kan være fordi jeg klippet ned en mengde store grener tidligere i vår.
I går gikk noen poteter og 50 bønnevikke i jorden, et sted skal en starte. Det er det minste grønnsakbedet som var klargjort og klar for sådd. Det største er ennå ikke spadd opp, jeg venter på å komme i spahumør.
På verandaen har jeg pottet opp 13 http://www.tandmpics.com/240/3/3345.jpg Verbascum "Snow maiden" fra T&M, så lurer jeg som ofte på hvorfor i alle dager har jeg sådd dem???
Pottet også opp 3 som det står http://eline.impecta.se/images/prod250/6048a.jpg Bergnarv på, men som jeg synes ligner på Lavendel. De får bli stående en stund til så jeg bedre kan se hva i alle dager det er...
Alle de 5 frøsådde pelargonene er flyttet ut på verandaen, en er spadd ned i verandakassen. Det er en test på om det er for tidlig å sette dem ut eller om alle kan flyttes på plass. Temperaturen er blitt mye bedre, men det har vært kraftig vind fra sør i dag...

2 kommentarer:

Elsa sa...

Her går det også i saaaakte tempo om dagen. Er ikke i hverken spa modus eller lukemodus.
Pusler litt i drivhuset, det er nok å ta tak i der også:-)

Ha en fin helg Randine:-)

Marit sa...

Ja, det er ikke alltid en er i humør til å gjøre noe som helst i hagen. Men heldigvis så snur det fort. Ha en flott hagehelg uansett! :-)