torsdag 30. april 2009

Siste dag i april....

Aprils siste dag ble nok litt vemodig, tiden går alt for fort for meg...

Dagens bilde er fra igår og viser blomsteranleggene på epletreet "Fossepler", i bakgrunnen ser en resten av parselhagen og naboohyttene.
Våren burde vare mye lenger, i år føler jeg at den kom for fort men får trøste meg med at mai kanskje også er en vårmåned...

I dag ble tomatplantene flyttet til kolonihagen, 4 "origon spring" og 2 "gardeners delight" er plassert i drivhuset. Igjen hjemme er det en "oregon spring" og en "gardeners delight" som skal bo på verandaen når det bare blir varmere. Melon-plantene lever fortsatt i kjøkkenvinduet, jeg tror deter for tidlig å flytte dem ned i drivhuset.
Ellers har jeg bestemt meg for å beholde hekken på oppsiden i kolonihagen, den skjermer bra for innsyn og det er det nok av fra før. Elsker å kunne sitte i hagegyngen og se utover hagen og vite at bak meg er en hekk som skjermer for både innsyn og vind.

Våren må være tidligere dette året, blodbøken og de høye Scillaene(russestjerner) er i ferd med å springe ut, 17 mai er vanlig tid for begge sorter.

Snakket med husets "hagemann" i dag og han fortalte at noen hadde tatt de nye plantene som skulle i en skråning. Det var blant annet endel Rhododendron, de var plassert på en platting hvor det bare går en gangsti forbi. Jeg så plantene i går kveld og i dag var de borte. Frekkhetens nådegaver kjenner tydeligvis ingen grenser og jeg tror ikke det er noen i nabolaget som har tatt dem. Borettslaget er imidlertid solid, går ikke konkurs og tåler bra tapet, men ergerlig likevel.
Så får vi håpe at de som har tatt dem får glede av plantene....

2 kommentarer:

Marit sa...

Ja, jeg synes også atd enne våren går litt vel fort. Hørte nettopp på tv at årets april er den varmeste som er målt noen gang. Med tanke på hvor mye snø det var her, og nå er bjørkene grønne allerede!

Ergelig med sånne tyverier!

Elsa sa...

Jeg synes også denne våren går fryktelig fort. Det kommer sikkert av at alt vokser så det knaker i varmen.
Føler jeg blir hengende etter med det jeg skal gjøre ute.