onsdag 1. april 2009

1 april...

Siden vi idag er blitt oppfordret til å vise 80% hagebilder, er dagens bilde av det nostalgiske slaget... Egentlig trodde jeg ikke at jeg hadde påskepynt, men en tur i kjellerboden viste at jeg tok feil. Egentlig var jeg på jakt etter påske-egg til barnebarnet men nei de var vekk, derimot fant jeg 25 år gammel påskepynt som nok min datter laget i barnehage og på skole. Grøss og gru, men de er nok litt søte og jeg tror jeg skal plage henne litt med dem i påsken... Kanskje barnebarnet synes om påskepynten og jeg endte opp med å kjøpe nytt påske-egg. Siden foreldrene er så "skikkelige" er det innkjøpt tørket frukt til påskeegget. Kjeks med mye fiber og lite sukker er også innkjøpt og et pedagogisk puslespill hvor han kan lære seg om tall. Selvfølgelig synes jeg det er flott at han har slike flotte foreldre og han har et fantastisk ordforåd til å være litt over 2 år. Han fortalte i telefonen på mandag at han og foreldrene skulle fly til Bergen og komme til mormor etterpå...
Haging??? våknet opp til tåke og det har vært grått vær og fin temperatur. Dagen har blitt brukt til å skremme edderkopper, hybelkaniner og andre ulumskheter. Satser på at sola kommer frem i morgen???

6 kommentarer:

Gry sa...

Været ble bedre sent på ettermiddag her, og vi kunne våge oss ut her. Jeg er midt i det - ungene kommer hjem med armene fulle av påskepynt.....

elle-melle sa...

Men det er jo koselig å ta frem slik pynt av og til. Jeg er sikker på din datter egentlig synes det er flott at du har spart på det.
Jeg har vel noe et eller annet sted som mine barn har laget, jeg får bevege meg inn i rotekottet for å lete tenker jeg.

Vivishagerom sa...

Gammel påskepynt, kjente saker. Jeg har nok laget noen slike opp igjen åra jeg også. Min mor henger alltid opp den samme gule, gamle og skolelaga kyllingen i veranda døra. Joda, må nok innrømme at det er koselig å se.
Håper dagen i morgen vil bringe sol til deg.

Marit sa...

Artig med gjenbruk av påskepynt! Jeg har noe gammelt liggende jeg også. Synd med været da. Får håpe tåka letter og at du får bedre vær i morgen!

Elsa sa...

Påskepynt ja der sa du det. Må se om jeg finner igjen det jeg pakket vekk i fjor. Kanskje på tide med noe nytt.
Været må vel bli bedre for barometeret stiger. Har vært litt surt og grått her i dag.

IngunnBW sa...

Koselig påskepynt! Bannerbildet ditt er kjemeplekkert, gleder meg til mine blir slik. Jeg så den aller første lille krokusknoppen i haven i dag :)

Ha en flott og tåkefri dag!