onsdag 23. september 2009

"Coffea arabica" og blomsterløk...

Siden kraftige regnbyger og vind krevdet et mål for en sykkeltur ble turen lagt til et plantemarked som ligger et stykke unna. De har flest stueplanter men pleier å ta inn litt blomsterløk. Først sjekket jeg løken, kjedelige greier men kjøpte krokus "jeanne d`arc"
og Blå snøstjerner begge bildene er lånt, ville helst hatt hvite snøstjerner men det hadde de ikke. Ellers var utvalget av løk kjedelig, de fleste hadde jeg fra før og tulipaner er ikke min favoritt.
Tok en runde og kikket på stueplantene og falt for den som er dagens bilde "Coffea arabica" , lenge siden jeg har hatt et kaffetre som stueplante. Da jeg kom hjem og leste på lappen sto det " Denne tropiske planten kommer til å ha positiv innflytelse på din helse og den er dyrket uten CO2. og vanskelig å ta livet av", hva mer kan en ønske av en ny stueplante i disse trasige høsttider.
Ellers er jeg røngtenfotografert forfra og fra siden i dag, og forundret meg over at det var så mange menn som også skulle fotograferes, de var absolutt i flertall. Stadig vekk har jeg en ide om at menn får bedre service i helsevesenet enn kvinner, spesielt i min alder (dagens hjertesukk).
Som trøst mot det trasige høstværet bestiller jeg garn fra 123knit.com og garn.dk, begge fra danmark. Selv om det skulle bli bedre vær fremover gjør det ikke noe med litt ekstra garn....

2 kommentarer:

Marit sa...

Så flik du er som trosser både vær og vind for å sykle! Jeg hadde også for mange år siden kaffeplante. Så de hadde den i Bakker katalogen også. Tydelig at gamle potteplanter kommer på moten igjen.

Menn har nok alltid hatt bedre forskning på deres sykdommer i forhold til kvinner. Vi må nok bare finne oss i å havne bakerst i køen dessverre...

Jeg strikket endel i fjor vinter, og får prøve litt i år også tror jeg. Garn fra Danmark, er det billigere enn å kjøpe det her i landet?

Randines hageblogg sa...

Iris

Jeg er ikke sikker på om garnet er billigere i Danmark, men utvalget er litt mer spennende enn i Norge.