onsdag 2. september 2009

Stadig lite haging....

Jeg gikk en tur på en av stiene i nabolaget og da så jeg denne varigerte (spraglete) sommerfuglbusken. Det var ingen sommerfugler bare en liten blomsterflue, det er nok regnet som har skremt vekk sommerfuglene. Kan aldri bestemme meg for om jeg synes spraglete (varigerte) blader er noe fint eller ei.
I allefall har jeg ingen sommerfuglbusk i kolonihagen, de tar for stor plass for mine 200 m2.

Ellers har jeg fått skriftlig klage fra kolonihagen i dag om at stien og gresset på oppsiden må ryddes omgående. Har skrevet et hyggelig brev tilbake og beklaget at det skyldes vond rygg og vil bli utbedret så raskt som mulig. Avsindig rasende blir jeg og det blir jo ryggen slett ikke bedre av. Det kan ikke ha vært mange parseller i hagen som ikke har fått brev selv om jeg forstår at det er styrets jobb å påpeke mangler. Men det har omtrent helle ikke vært hagevær i august og regnværshaging er ingen favoritt for tiden.
Det er da jeg ennå sterkere vurderer å gå over til verandahaging og litt haging utenfor huset der jeg bor. Det var dagens klaging og nå skal jeg snart slutte å bruke bloggen som klagested og heller skrive om noe hyggeligere...

3 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Så flott bladverk det var på den. Det har jeg aldri sett før!

orchis sa...

Åh, jeg kjenner igjen det maset fra kolonihagens styre og deres utsendte kontrollgruppe, bare kalt "hekkeløperne". Men det har blitt bedre etter styret ble byttet ut. De nye tar mer hensyn til folks helse, og ikke minst de eldre i hagen. En viss standard skjønner jeg er nødvendig, men alt behøver da ikke se ut som det er luket med pinsett og klippet med neglesaks?
God bedring med ryggen. Jeg kravler meg sakte, men sikkert tilbake på beina, men klarer enda ikke gjøre særlig hagearbeid. Heldigvis ingen hekkeløpere som kommer og sjekker her! :)

Harryford sa...

Klag i vei - vi leser det og kjenner oss igjen! Neste gang er det vår tur!

Trodde ikke den slags tone var å finne innen kolonihagene!!!
Kankje de er værsjuke! ;-)