onsdag 7. oktober 2009

Høsthaging på verandaen...

Ustadig vær idag med kraftig vind, sol og regnbyger, så jeg har fortsatt opprydningen på verandaen. Verandaen som bare på 6 m2 er det likevel litt av et arbeid å rydde opp i. Ellos-stativet er flyttet i vinterposisjon og stadig fylt med planter. Alle de innkjøpte resteplantene har kommet i ny jord, noen skal flyttes til hagen i høst men primulaene blir stående på verandaen så jeg kan glede meg over dem til våren. De som virker mest spennende er Primula japonica "Millers Crimson"
bildet er lånt fra www.heronswood.com/ også den andre Primula beesiana fra www.kevockgarden.co.uk/ , det ser egentlig ut som jeg har fått en fornyet dille på Primula. Tror jeg skal kjøpe meg en bok om primula for jeg har også kjøpt en pose frø med Frost Hardy Primulas fra Plants of Distinction som ennå ikke er sådd. Selv om det står at de skal sås om våren, kan jeg godt så halve pakken (med 400 frø) om høsten...
Vinden har stilnet nå i kveldingen, men stadig kommer det noen heftige regnbyger og det mørkner stadig tidligere om kvelden.....

2 kommentarer:

Marit sa...

Det finnes utrolig mange flotte primula. Moro å så de selv fra frø. Jeg sådde i fjor doble aurikler for første gang. Er veldig spent på om de kommer til å overleve vinteren.

Berit sa...

400 frø og frømiks! Det er spennende. Ulempen er at du må fore opp alle 400 til blomstring før du vet hvilke du vil ta vare på. Du kan jo ikke godt sende vekk en prikledott og frykte at det er de aller fineste, hehe!