søndag 4. oktober 2009

Innehelg...

Bortsett fra hastige turer ut for å handle har det vært innevær denne helgen. Stiv kuling og heftige regnbyger i alle retninger frister ikke til haging. Igår morges blåste en plante ned fra Ellos-stativet, så på verandagulvet er det kaos av jord, planter og rot.
Dagens bilde er årets siste bilde av chiliene som ble høstet og plantene flyttet ut på verandaen. Endelig er det mulighet for å vaske kjøkkenvinduet, hvis jeg gidder eller er i humør til det. Humøret var like surt som regnet i går og da er det like greit å holde seg innedørs...
I dag har den stive kulingen og regnbygene fortsatt, med andre ord fortsatt ikke noe utevær. Imidlertid besluttet jeg meg for å starte å svømme i varmt basseng og søndagen er en god badedag med lite folk i bassenget. Det som alltid har forundret meg i alle de årene jeg har brukt bassenget er at menn svømmer på den ene siden og kvinnene på den andre siden. Siden jeg liker å lage litt rot i systemer svømmer jeg på "herresiden" uten å forstyrre noen av mennene. Kanskje liker jeg bedre den rolige måten og freden det er der, i motsetning til på "kvinnesiden" hvor det skvaldres og og er mer uro. Badingen gikk helt greit helt til det kom en "hvalross" og siden jeg ikke liker bølger eller få hodet under vann anså jeg meg ferdig med badingen for denne uken. Imidlertid må jeg stadig innbille meg at svømming er greit og ikke så belastende som en rekke andre aktiviteter...
Så med andre ord har det ikke blitt noen haging, bortsett fra at jeg ryddet i stueplantene i går kveld og innimellom kikker ut på verandaen og ser på alt rotet.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Åh jeg tør ikke gå på plantesalg engang. har ikke plass til mere. Huffameg.
Lenge siden jeg har vært i svømmehallen!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Interessant studie av svømmehallen! Koselig at du besøkte dagboken min. Jeg har vært litt sjelden gjest i det siste. Ønsker deg en fin uke!

Marit sa...

Har fått med meg at været ikke har vært det beste på dine kanter denne helgen. Like greit å holde seg innendørs og finne på andre sysler. Ha en flott uke!

Margrethes hus og hage sa...

Hehe, jeg har aldri lagt merke til noen herreside og dameside :) Morsom observasjon!
Masse vind her også, og regn i går, så det ble innehelg, og det er koselig det også:)

Ønsker deg en fin start på uken! Hilsen Margrethe

RandiF sa...

Skikkelig drittvær her også....begynner å bli bra lei nå. Heldigvis at jeg har nok å holde på med innendørs, ellers hadde jeg vel gått på veggene.

Vivishagerom sa...

Vi har holdt oss i ro i helga vi også. Lørdag fikk en forsmark på vinteren, men den er heldigvis borte nå.
Svømming er den trimmen hvor vi bruker mest muskler. Skulle ønske jeg var like flink til å ta meg en svømmetur, slik som du. Herresiden kan jo være spennende å den da.....