onsdag 14. oktober 2009

Høstsokker....

Selv om været har vært bra har det ikke blitt noen haging de siste dagene. Det blir derfor litt strikking på høsten og dagens bilde er fra en av julegavene til barnefaren. Først syntes jeg garnet så ut til å være i kamuflasjefarger, men i morges bestemte jeg meg for at det var høstfarger uten den nydelige høstrødefargen jeg liker så godt. Sokkestrikking lærte jeg på skolen og det sitter fortsatt fast i ryggmargen. Votter var det andre vi lærte å strikke, men jeg liker bedre fingervotter og det tar lenger tid for utålmodige sjeler.

Grunnen til at jeg ikke har haget er at jeg måtte en tur til tannlegen. Lørdag kveld falt en fylling ut (det skjer alltid i helgene) og tannlegeskrekk har jeg til gangs. Tannlegen er hyggelig og flink, men jeg starter alltid med å si "trekk alt og sett inn gebiss". Tannen ble reparert fort og effektivt, han har ikke sans for lettvinte løsninger.
Siden jeg vokste opp på 50-tallet uten fluor og sukker på brødskivene + tannregulering i ørten år har jeg stadig noe som må¨repareres. Det var dagens klage og det skal jeg ikke si mer om.

Været er det ikke noe å si på, kaldt om natten, sol og blå himmel om dagen...

4 kommentarer:

Marit sa...

Flotte sokker du lager! Jeg har registrert at "flammegarn" er atter på moten etter mange års fravær. Jeg hadde en sånn genser i lilla i 1972 som min mor strikket til meg. Jaja, motene kommer og går.
Har stor forståelse for din tannlegeskrekk, for det har jeg også. Går til tannlegen når jeg må, men ikke ellers. Dumt, men sånn er det etter gruefulle år med skoletannlegen som var fryktelig på hele barne og ungdomskolen.

Håper det går bra med fyllingen din da!

RandiF sa...

Vokste også opp på 50-tallet og har skikkelige amalgamfyllinger i nesten alle tennene. Sterke har de vært, det skal nå sies, men nå hender det rett som det er at en tann brekker eller en fylling detter ut. Ikke så rart etter over 50 år....

Vivishagerom sa...

Kjempe artig garn. Det er kult med sokker som ikke er helt vanlige. Jeg elsker gode og varme sokker og når dem har litt ekstra særpreg,så er det helt supert.
Jeg har vokst opp med tannregulering og stadig besøk hos tannlegen, kanskje derfor at jeg ikke har skrekken. I dag har jeg verdens beste og snilleste tannlege, men skjønner godt at noen kan være redde. Fint at tanna ble reparert.
Ha en fortsatt fin høstuke. Klem

Margrethes hus og hage sa...

Tannlegen er ikke morsom å gå til, da. Var der selv for noen dager siden, og jeg gruer meg alltid...

Deilige sokker er godt om høsten. Jeg er avhengig av tjukke ullssokker :)

Ønsker deg en fin kveld! Hilsen Margrethe