fredag 2. oktober 2009

Rim og restesalg...

Våknet opp i morges til rim og 3 grader, vi pleier aldri å ha frost på denne tiden av året. Kjørehanskene, skraper og defroster måtte frem i en fart, da jeg hadde en tidlig avtale i morges. Heldigvis har ikke bildørene begynt å fryse ennå, da er det frem med bøtter med varmt vann for tining. Fordelen med det kalde været var at det ble blå himmel og sol, temperaturen steg også etter noe tid. Noen spanske margerittblomster har tatt skade av kulden, men eller har det gått helt greit på verandaen.

Tok en tur på plantemarkedet for å sjekke restesalg og blomsterløk. Godt utvalg i stauder til kr.10, kjedelig som jeg er ble det endel primula og storkenebb.
Dagens bilde er av dagens kupp, nemlig Iris trodde jeg hadde kjøpt 3 like men de var ulike 2 Iris "Indian chief", bilde finnes i listen over iris fra Iriscity gardens. Den siste var Iris "Sultans palace" den så uhyggelig ut synes jeg, så hvis noen vil ha den er det bare å gi beskjed,uhyggelige planter vil jeg slett ikke ha i hagen. I tillegg ble det med en navnløs solhatt uvisst hva farge, men jeg håper den er mørk rosa. Alle plantene er satt på verandaen for fjerning av ugress og ikke minst snegler.
I tillegg ble den etterlengtede skjellsanden kjøpt inn og jeg fikk hjelp til å få den i bilen, der blir den liggende til kjøreporten i hagen er åpen så skjellsanden kan lempes av utenfor parsellen.

I morgen blir det kunstutstilling, siden jeg støtter min søster som er med i en malergruppe som skal ha utstilling sammen med flere andre.
Den blå himmelen har igjen forsvunnet bak grå skyer og temperaturen har steget noen grader.

3 kommentarer:

elle-melle sa...

Heldigvis har vi ikke hatt frost her ennå, men den er vel like rundt svingen tenker jeg.
Jeg har ikke tatt inn noen planter ennå, heller ikke satt alle tulipanløkene så jeg håper det drøyer før det blir for hardt å grave, håper også at jeg i det hele tatt får satt ned de løkene.

Elsa sa...

Her har vi ikke hatt nattefrost enda, men det spøker for det til natta. det har nemlig klarnet opp og temperaturen nærmer seg 0°C ute.

Marit sa...

Det må da være uvanlig tidlig med såpass kjølig vær hos deg? Nydelig Iris du har kjøpt!