tirsdag 9. desember 2008

Fjernsang, hjerteløs og planlegging.....


Siden jeg startet skissene fra de arkitektstuderende i går, fortsetter jeg i dag med det andre utkast "Huskehuset", kanskje det beste siden jeg elsker min hagegynge. Kreativitet stter jeg pris på til alle tider.
I dag har jeg lett etter skissene og de er et eller annet sted i leiligheten og en vakker dag finner jeg dem igjen.
Fjernsangen refereres til gårdagens telefonsamtale med barnebarnet, han sang "Bæ bæ lille lam..." mens mormoren sang "På låven sitter nissen....." en julesang han kanskje kan som to-åring lære.
Av alle ting ønsket barnemoren seg en hagebok i julegave, det varmer en hagegal mor..... Fikk beskjed om at det burde være både busker og trær i tillegg til planter i boken. Det var et hyggelig ønske og det blir en grunnleggende bok i haging. Hun planlegger å bruke den i masteroppgaven som lages om et et bofelleskap. Tidligere har jeg også vært konsulent for beplanting i andre prosjekter bl.a et eldreboligområde.
Hjerteløsheten handler om at jeg var hos lege i dag for å sjekke at jeg har et blodtrykk og et hjerte. Blodtrykket var normalt og legen mente tydeligvis at jeg også hadde et hjerte som banket. Savner av og til humor hos leger, men det er klart at de nok kanskje har viktigere ting å ta seg av....
Planleggingen har med fortsatt planlegging av jul, barnebarnets mor lurer på om barnet skal spise sjokolade i julen. Så jeg vurderer frukt og økologisk tørket frukt i julen, derfor trenger jeg ikke lage feite sjokoladefylte julegotter.
I morges var det kommet haggel i løpet av natten og glatte veier, men det har regnet i løpet av dagen og blir nok ny frost til natten.......

2 kommentarer:

Marit sa...

Så koselig med fjernsang med barnebarnet da! Godt at blodtrykket og hjertet var bra. Jeg er helt sikker på at du har et varmt hjerte, og derfor gir jeg deg en utmerkelse :)

Utmerkelsen står for dette her:"Denne bloggen investerer i og tror på NÆRHET- nærhet i rom, tid og forhold! Disse bloggerne er usedvanlig sjarmerende og søte, og formålet er å finne og å være venner. De er ikke opptatt av utmerkelser og selvhevdelse. Vårt håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet, vil enda flere vennskap ha forplantet seg. Vær vennlig å gi litt ekstra oppmerksomhet til disse! Gi denne utmerkelsen til åtte bloggere, som igjen må velge seg åtte nye. Inkluder denne teksten på utmerkelsen deres".

Anonym sa...

Koselig innlegg. Jeg synes Cappelens store hagebok var en bra sånn bok. Du kan jo se på den?