lørdag 20. desember 2008

Stormfull førjulstid.....

I disse stormfulle førjulstider er det viktig å finne freden og roen, men lett er det ikke.....
De stakkars småfuglene blåste regelrett ned av meisebollene, men det kunne jeg ikke gjøre noe med. I går kveld måtte jeg ut på verandaen og åpne avløpet, vannet sto flere cm over. Juletreet måtte flyttes og jeg måtte lage avløp for alt vannet som fosset ned fra himmelen.
Jeg måtte kaste meg to ganger ut i stormen i dag, for å bunkre mat og vin. Fyttirakkeren kaos kl.10 på et lite kjøpesenter med pol, hissige billister nesten fullt på parkeringsplassen. Stress som jeg ikke ønsker meg, men blir påført av tutende billister, køer for å betale for parkering.......

Av en eller annen grunn ville ikke bildet være øverst i dag, dette er hva som skjuler seg i esken mine to små snømenn. Foreløpig er de fortsatt i esken, men de kommer nok ut før jul....

Jeg som hadde bestemt meg for en jul uten en Hippe endte opp med med en "Ferrari" i morges. Den fores opp på en mengde vann for å vokse og bli stor nok til å snittes og plasseres i en julevase på årets julebord. Den har vokst flere cm i løpet av dagen, så jeg er optimistisk.

Det mest juleaktige jeg har gjort i dag er å smake på pinnelkjøttet, det falt absolutt i smak. Passe salt og god smak, jo det økologiske pinnekjøttet svarte til forventningene. Egentlig er økologisk pinnekjøtt for meg en forunderlig sak, jeg tror jo at alle sauer beiter ute hele året. I tillegg at de sendes på sommerbeite på fjellet, som de gjør i vårt distrikt....

I morgen blir det ingen julehandel, selv med søndagsåpne butikker. Bytting av julegaver med min søster blir det derimot.....

3 kommentarer:

Marit sa...

Huff sånt vær det er hos deg, da! Du må passe deg så du ikke blåser bort da :) Det er mye stress før jul, det er helt sikkert. Ha en fin lørdag!

elle-melle sa...

Blåsete her også.
For noen flotte snømenn, de kommer helt sikkert til å pynte fint opp.
Lurer på hva de er laget av?

Randines hageblogg sa...

Til Juni
Hatten er sort og av filt
Skjerfet er blå filt.
Kroppen er av hvit filt
Kroppen er fylt med små kuler og ermene med vatt.

De burde være enkle å kopiere.