tirsdag 16. desember 2008

Julevaseri.....

Siden jeg er lett å vase vekk- og ble inspirert av Moseplassens innlegg om vaser. Deretter gikk alt i vase, ubegripelig hva jeg har av vaser.....

De ubrukelige (skulpturelle):
Kjeramikkvasen ble kjøpt i Danmark for å ha strå i, det har aldri vært et eneste strå i vasen. Men fortsatt synes jeg den er ubegripelig vakker i formen, minner meg om de lange danske sandtrendene med vindriller.

Den andre er kjøpt i Ouli (Nordfinland) på en studietur på 80-tallet. Jeg falt pladask da jeg så den og gikk rett inn og kjøpte den. Den kan ikke brukes til blomster for den lekker vann. Den bor hele året i stuevinduet og fortsatt er jeg like glad for at jeg kjøpte den. (Samtidig kjøpte jeg et vevet teppe av myrull som jeg slepte med på 4 fly fra Finland og det gikk bra helt til jeg fløy fra Oslo til Sola, der var de sure....)

Siden det blir rot når jeg prøver å legge inn bilde av neste vase, får jeg fortsette med vasingen i morgen.

Det mest julete jeg har gjort idag er:
- Alle julekort er sendt
- Gavejulevin og Sherry(min) er handlet inn
- De siste julegavene er handlet inn(håper jeg)

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Vasen fra Danmark var fin den. Og vaser som ikke er tette har jeg og men ingen så fine som din. Det er ufattelig mange vaser her i huset også, men det blir ofte til at jeg bruker de samme om og om igjen, det er vel fordi de fungerer rett og slett.

Anonym sa...

Jeg har også en utett vase - men det er en som jeg gjerne hadde "mistet" ned trappa - om den ikke var så tung at det sikkert blir hakk i trappa...