søndag 21. desember 2008

Solsnu og skittensøndag....



Solsnu er viktigst og feires i dag med røde lys i arvestakene mine. Lysestakene er fra 40-50-tallet og tas frem og pusses til hver jul.
Det rareste med stakene er at de er laget i Japan, jeg burde søke på nettet for å se om det finnes noe informasjon om dem.


For meg er ellers 4.søndag i advent skittensøndag, det var den eneste søndagen i året en kunne gjøre husarbeid. Så jeg har omsider vasket stuevinduet og vinduet i verandadøren.
Etter å ha lest om Blåfjellnissene i andre blogger, har jeg nå forstått at jeg burde latt det være. Men da var det godt at jeg ikke gikk igang med å lage Risboller, de hadde sikkert ikke blitt bra.
2 ganger har jeg tatt frem alle ingediensene, men lagt dem tilbake i skapet.
Nå har jeg byttet to plastposer med julegaver med min søster, to poser Prinsess mot to OBS-poser. Har jeg fortalt før at jeg har plastposefobi?, den blir alltid forsterket før jul. Jeg vil kveles og får alvorlig angst av plastposer....
Ennå er det noen dager til butikkene stenger, jeg har fortsatt endel mat som må handles inn og gruer meg bare ved tanken.
Takke meg til frøkataloger og hyggelige julesysler som julefilmer (de trenger ikke handle om jul).
Stengte butikker, stillhet og julefred i flere dager.........

2 kommentarer:

Berit sa...

Det har vært mer skittensøndag enn feiring hos meg. Dyd av nødvendighet, jeg har to fulle arbeidsdager igjen. Nå er badet reint, og det gikk så bra så!
Men solsnu er viktigst!

elle-melle sa...

Solsnu er absolutt verd feiring med både lys og annet man hat tradisjon for.