lørdag 27. desember 2008

Takk og lov....

Endelig er juledagene over og hverdagslivet igjen kan starte....

Barnebarnet og barnefaren reiste til Sørlandet på 2.juledag og barnemoren(datteren) dro etter i dag. Jul er vel og bra men hverdager er bedre. Julestasen er på vei ut av huset, får ta litt om gangen. Jeg vil ha stuen min tilbake uten alt julefjaset, men kan ikke finne engelen som hører til i toppen av min "dingeldangel". Alle røde lys skal brennes opp og fjernes til neste år.

Romjulene er ellers tid for ettertanke, og det har vært vondt å lese om alle de som har mistet sine kjære i juletiden. Og jeg tenker nok også på alle dem jeg har mistet på min vei......

Jeg er klar for frøsortering og planlegging av hagesesongen, frøkatalogene er hentet frem og blir bladd flittig i. Snakket i julen med barnefaren som har startet arkitektfirma om ny kolonihytte og det gleder jeg meg ustyrtelig til.... Ellers får jeg jobbe videre med min jakt på gleden som blir mitt viktigste mål for 2009.

Det har vært en flott dag i Stavanger; strålende sol, kaldt, barfrost, vindstille og sol, bedre kan det ikke bli.

4 kommentarer:

Herdis sa...

Det med at målet for 2009 er jakten på gleden, var veldig bra sagt. Eg blir med deg i den jakten, eg har byrja å bli meir systematisk enn før, det må til.... Lykke til med "jakta" i det nye året;-)

Gry sa...

Hverdager er best! Jeg lurer på om jeg overlever to uker pga skoleferie. Ikke er det sommer så jeg kan være i hagen heller. Men vi får være glade at vi ikke har mistet noen i julen, som flere andre på Hagegal.

Anonym sa...

Jeg har som mål å finne noe å glede meg over hver dag. En liten ting å glede seg over som gjør hverdagen lysere. Hverdagsgleder.
Og nå begynner såsesongen så da blir det lett å finne små gleder i små spirer som titter opp.Frøboksen er fyllt opp, frøliste er skrevet og såloggen er klar og jeg har lagt i vann første frøa idag:-)
Julen får bo her til 20.dagen, da ryddes engler og nisser pent vekk i kassene sine til neste jul.

elle-melle sa...

Det var et fabelaktig mål for det kommende året - på jakt etter gleden. Det vil jeg være med på.
Tenk om flere ble med på det - tenk så mye glede vi kan lese om på bloggene da - HERLIG :)