fredag 14. august 2009

Augustvær...

Augustværet er ustadig; heftige regnbyger, opphold og bittelitt sol innimellom. Dagen har ikke stått i hagingens tegn, derfor er dagens bilde fra verandakassen. Årets frøsådde pelagoner lever stadig sammen med lobeliaen i verandakassen og trosser alt regnet som siler ned.
Har vært på en liten sykkeltur med regntøy og kikket på andre hager. Alltid kjekt å se hva andre har av planter og hva som blomstrer i andres hager.

Det som har opptatt meg i dag er min søsters barnebarn med familie som er i Kuala Lumpur og besøker farens familie. Faren er fra området og den lille 3-år gamle gutten har muligens fått svineinfluensa. Han har fått Tamiflu og vi håper alle at de kommer vel hjem i helgen. Plutselig kommer alt så nært ikke bare med svineinfluensa, men også hvor sårbare vi alle er. Han er en søt liten gutt og nok sin mormors øyensten, så de bekymrer seg som en gjør med barn og barnebarn.

Det er ellers meldt en regnfull helg i distriktet og derfor planlegger jeg ikke noe hagearbeid før jeg ser hvordan været blir....

1 kommentar:

elle-melle sa...

Håper det går bra med den lille gutten! Det er ikke noe stas når de små blir syke, og jeg forstår godt bekymringen til deg og din søster. Det gjør det jo ikke noe lettere at de er så langt borte.

Her er det slett ikke noe hagevær i dag, det regner ganske kraftig nå. Jeg holder meg innendørs og koser meg med blogg og håndarbeid.