lørdag 8. august 2009

Regn, lyn, torden og litt sol...

Skiftende vær i dag, men har vært en liten tur i hagen mellom regn og tordenbyger.
Dagens bilde er av Klematisen "Sommer snow", som ble klippet helt ned i vinter. Den er et stabeist og har kommet opp igjen og er full av blomster, jeg er bare imponert.

Ikke noe hyggelig hagevær idag, kun henting av litt blåbær og rydding i et av grønnsakbedene. Grønnsakbedene er begredelige dette året og resten av hagen er overgrodd. Noen tomater ble hentet i drivhuset og årets? siste sukkerert hentet. Det er for tidlig med høstlige tegn i begynnelsen av august, men grågåsa har begynt å fly sørover. Snart blir det høsthaging og det er jeg ikke klar til ennå.

Da jeg kom hjem begynte det å tordne og lyne igjen egentlig bekymrer jeg meg ikke, men teller sekundene mellom lyn og torden for å finne ut hvor langt unna de er. Kontakten til PC-en ble tatt ut, ellers satser jeg på at huset har lynavleder og at sansynligheten for at det skal slå ned i leiligheten er mikroskopiske. Mer bekymret jeg meg over en svart-trost som satt og sang på lynavledere i en av nabohusene.

Sta(t)sministeren har vært på husbesøk i Stavanger i dag og jeg var glad for at jeg ikke sto på hans besøksliste. Imidlertid kjenner jeg følgesvennen hans fra tidligere arbeidsforhold og synes at de skulle la folk slippe husbesøk. Det var dagens hjertesukk, godt å få det ut.

Fortsatt er temperaturen bra og hva været blir i morgen er ikke godt å vite...

3 kommentarer:

Mariann S sa...

Vi vart også overraska av torden i dag, mens vi var på tur på Finnskogen - ikkje morsomt. Ellers brukar eg å følge med på Grågåsa, den brukar å reise over huset vårt på sunnmøre rundt 4. aug kvart år. Den skal rekke laangt den FØR høsten kjem ;)

elle-melle sa...

Vi slapp heldigvis unna tordenværet denne gangen, men litt regn har vi fått.
Det er mye som er begredelig denne sesongen, jeg er heller ikke klar for høst ennå. Jeg håper stadig på bedre vær og en indiansummer.

IngunnBW sa...

Så moro å se summersnow som voksen! Jeg har et forholdsvis lite ekseplar innkjøpt i år. Den vokser jo enormt fort, så den er ikke så liten lenger... Nydelig er den :)

Jeg tviholder fremdeles på tanken om at sommeren kommer tilbake. Vi hadde nydelig vær fredag og i går, en regndag innimellom som i dag tåler jeg, men det bør ikke vare for lenge denne gangen synes jeg... Det er mye som står igjen å gjøre i haven!