onsdag 5. august 2009

Noen sjekkes grundig...

På grunn av Eu-kontroll og regn er dagens bilde av melonene i kjøkkenvinduet, stadig vekk melonen Small shining light
Kan ikke bestemme meg om de er modne eller ei, den nederste er størst selv om det ikke ser slik ut på bilde. Satser på sangen "epler og pærer de vokser på trær, når de blir modne faller de ned", innimellom kjenner jeg på om de er blitt myke.
Dagens overskrift handler imidlertid ikke om hage eller blomster men om den grundige sjekken våre biler får på EU-kontroll. EU-kontrollen gikk greit bare en lyspære til kr 18 , tilsvarende en frøpose manglet. Det på tross av at bilen er 10 år gammel og jeg hadde budsjettert med minst 4000- 5000 kr, så det ble en billig fornøyelse og jeg kan kjøre i to år mer.
Men det som slo meg da jeg sjekket listen over hva som ble kontrollert på bilen var at vi burde vært sjekket like nøye hvert annet år. kanskje biler er viktigere enn oss... Tidligere ble vi innkalt til helseundersøkelser med gjevne mellomrom. Jeg har stadig min gamle helsebok som er fra 1971 og i 1990 var siste gang jeg ble sjekket. Imidlertid var det bare en digresjon etter bilkontrollen, likevel føltes det alltid bra å bli innkalt til kontroll og se alt det meste var greit.
Selv om det regner i dag er det fin temperatur og hyppige turer på verandaen blir foretatt for å sjekke at det meste er bra.

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Så heldig du er som kan høste modne meloner snart. Eller heldig er vel ikke det rette ordet, for du har jo gjort litt for å få det til, så jeg må vel heller si at du er dyktig. Jeg forsøkte meg en gang på meloner, for mange år siden, men jeg visste ikke at de måtte bestøves så det ble en heller sørgelig affære - ingen meloner.
Godt at du slapp så billig fra EUkontrollen. Noen ganger må man jo være litt heldig også.
Håper du får fikset lyspæra inne også:)

Margrethes hus og hage sa...

Deilig med egne meloner :)

Og så magne penger du har "spart" i dag, da... Når du slapp unna med 18 kroner :) Hadde nok feriet med noe jeg ønsket meg var det meg!

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe